افقه : استاندار باید در سطح وزیر، باتجربه و توانمند باشد

دکتر افقه اقتصاددان و عضو هئیت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز:خوزستان به مدیران شایسته نیاز دارد/ استاندار باید در سطح وزیر، باتجربه و توانمند باشد.استان خوزستان به‌رغم حساسیت و اهمیت بیش از حد آن برای کشور، اکنون به یکی از پرچالش‌ترین استان کشور تبدیل شده که می‌تواند هشداری باشد برای تصمیم‌گیران کشور که نسبت به […]

دکتر افقه اقتصاددان و عضو هئیت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز:خوزستان به مدیران شایسته نیاز دارد/ استاندار باید در سطح وزیر، باتجربه و توانمند باشد.استان خوزستان به‌رغم حساسیت و اهمیت بیش از حد آن برای کشور، اکنون به یکی از پرچالش‌ترین استان کشور تبدیل شده که می‌تواند هشداری باشد برای تصمیم‌گیران کشور که نسبت به رفع ریشه‌ای این مشکلات به صورت جدی تدبیر کنند. برای حل یا کاهش این مشکلات، بهترین راه آن است که مدیریت واحدهای ملی و محلی یکپارچه شود تا منافع ملی و منطقه‌ای این واحدهای بزرگ متوازن شود.

برای این منظور بهتر است که خوزستان منطقه ویژه ملی تلقی شده و استاندار آن در سطح یک وزیر باتجربه موفق و متخصص و با شناخت کافی از مسائل استان و کشور با اختیارات ویژه در استان مستقر شده تا با نصب شایسته‌ترین مدیران در واحدهای ملی و محلی زمینه خروج استان از چالش‌های بحران‌ساز فعلی را فراهم کند. یکی از کج‌ فهمی‌های مدیریت کشور در ارتباط با استان‌ها و شهرهای محروم آن است که صرفاً بودجه‌های مناسب به این استان‌ها تخصیص می‌دهند به تصور اینکه مشکلات رفع شود. اگرچه بودجه مناسب شرط لازم برای رونق و پیشرفت استان است ولی شرط کافی وجود مدیرانی شایسته و باتجربه در این استان‌ها و شهرهاست تا از آن بودجه‌ها به نحو شایسته استفاده کنند.