نجفی: حمایت از روحانی راهبرد اصلاح طلبان است

مشاور رییس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه موفقیت دولت به طور قطع موفقیت اصلاحات است، گفت: راهبرد اصلی جریان اصلاحات حمایت و دفاع از دولت یازدهم است. محمد علی نجفی دوشنبه شب درهمایش پاسداشت دوم وسوم خرداد که توسط باشگاه جوانان اصلاح طلب قم، درمجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه […]

مشاور رییس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه موفقیت دولت به طور قطع موفقیت اصلاحات است، گفت: راهبرد اصلی جریان اصلاحات حمایت و دفاع از دولت یازدهم است.

81178841-5721949

محمد علی نجفی دوشنبه شب درهمایش پاسداشت دوم وسوم خرداد که توسط باشگاه جوانان اصلاح طلب قم، درمجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، افزود: اصلاح طلبان باید دولت را برای دست یابی به اهداف وبرنامه هایش، به صورت جدی حمایت کنند.رییس سابق سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور اظهارکرد: استراتژی اصلی جریان اصلاح طلب حمایت ازدولت ودفاع از رییس جمهوری است و ما تحقق بسیاری از اهداف و برنامه های عقلانی، را در دولت فعلی شاهد هستیم.

وی ادامه داد:اگر به واقعیات آن گونه که هست دقت کنیم هرگز دچار یاس، سرخوردگی، ناامیدی نمی شویم.نجفی اظهارکرد: دولت دربرخی زمینه ها با مشکلاتی مواجه است به گونه ای که برای انجام هر حرکت اصلاحی ویا اقدامی، باید انرژی وهزینه های زیادی بپردازد.وی گفت: ما باید با وجود همه مشکلات وتنگناها، دولت را حمایت کنیم تا از این وضعیت به سلامت عبور کند.وی گفت: برنامه های دولت فعلی برای اصلاح طلبان، به خاطر حداقل انتظاری که اصلاحات از یک دولت دارد، قابل قبول است.

* موفقیت دولت باعث انزوای تندروها خواهد شد

مشاور رییس جمهوری گفت: موفقیت دولت در تحقق اهداف وبرنامه های خود بدون شک باعث موفقیت اصلاحات وانزوای اصولگرایان افراطی، اقتدارگرا وتندرو خواهد شد.افزود: امروز مخالفان اصلاحات ودولت خوب می دانند که اگر دولت بتواند برنامه ها و اهداف خود را با موفقیت انجام دهد فضای سیاسی برای حضور آنها بسیار تنگ خواهد شد. نجفی گفت: روشن است که موفقیت دولت باعث انزوای جریان مخالف خصوصا تندروها خواهد شد به همین دلیل آنها برای به شکست کشاندن برنامه ها واهداف دولت تلاش می کنند.

* دولت تدبیر وامید شرایط مدیریت زیر صفر را تحویل گرفت

وی درتحلیلی دولت دکتر روحانی را به خاطر قرار گرفتن بعد از دولت احمدی نژاد بدشانس دانست وگفت: می توانیم دولت روحانی را از جهاتی خوش شانس و از جهات دیگر بداقبال بدانیم بدشانس از آن جهت که بعد از دولت آقای احمدی نژاد، سرکار آمده است.دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی اظهارکرد: ادبیات، عملکرد و رفتاری که آقای احمدی نژاد خصوصا در سه سال آخر دولت، در کشور ایجاد کرده بود مردم را بسیار منزجر کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: در دوره احمدی نژاد، مردم احساس می کردند فهم آنها نادیده گرفته می شود، عزت آنها در عرصه داخلی و بین المللی نیز در حال از بین رفتن است.مشاور رییس جمهوری گفت: از بدشانسی های دولت روحانی این بود که ایشان مدیریتی را تحویل گرفت که زیر صفر بود، به هم ریختگی و ازهم پاشیدگی درحد اعلی بود و حتی خود بنده احساس نمی کردم این اندازه نابسامانی و از هم گسیختگی در کشور باشد.

* ضرورت حمایت از دولت در عرصه بین المللی

نجفی اظهارکرد: باید با حمایت دولت، تلاش کنیم کشور در فضاهای بین المللی ضمن ارتباط و تعامل سازنده با دنیا، مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه که بخشی از آن ناشی از بی تدبیری ها نیز بود، را حل کند.وی افزود: امید است دولت تدبیر وامید درشرایط اخیر با کشورهای غربی، به یک توافقی برسد که هم کشور را از این مشکلات و تحریم ها نجات دهد و هم ضمن دفاع از حقوق حقه ملت، به شرایط برد برد برسد.

* بازگشت ثبات و آرامش به کشور

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت روحانی، ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند، اظهارداشت: دولت یازدهم آرامش و ثبات را به کشور بازگردانده و امروز فضای امید را میان کنش گران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شاهد هستیم.وی ادامه داد: امروز امید مردم نیز نسبت به یک سال گذشته بسیار بالا رفته است.دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی گفت: اقدامات دولت که مبتنی برعقلانیت، تدبیر و تجربه مثبت است باعث روحیه امید درکشور شده و این امید را باید به اطمینان تبدیل کنیم.نجفی خاطرنشان کرد: انتظار از دولت همین بود که گفتمان ملی برای پیشرفت و توسعه در کشور ایجاد وعقلانیت واعتدال نیز درارتباط با تصمیم گیری واجراء بر ارکان کشور حاکم شود.دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی ادامه داد: با وجودی که مخالفان دولت تلاش می کنند در این زمینه موفقیتی صورت نگیرد ولی دولت در این راستا در مسیر درستی حرکت می کند که نتایج آن در آینده بیشتر لمس می شود.

*خرداد فصل حادثه های تلخ و شیرین

مشاور رییس جمهوری درادامه سخنان خود گفت: خرداد ماه برای ما همراه با حوادث تلخ و شیرین است وازجمله این حوادث، انتخابات 24 خرداد وانتخاب دکتر روحانی است.وی اظهارداشت: هنوز تحلیل گران آن گونه که باید نتوانسته اند این مساله را که چگونه مردم در یک زمان کوتاه این گونه به سمت دکتر روحانی اقبال نشان داده اند، تحلیل کنند.نجفی ادامه داد: در فاصله یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، احساس یاس و ناامیدی و دلهره نسبت به آینده به امیدواری و هیجان مثبت در جهت رفع مشکلات تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در 24 خرداد احساس عزت خواهی، عدالت طلبی و بهبود خواهی مردم به نحو عجیبی زنده شده و آن احساس ها باعث شده آنها انتخاب درستی داشته باشند.مشاور رییس جمهوری ادامه داد: از نظر تحلیل گران سیاسی وضعیت قبل از دولت روحانی از نظر فضای بین المللی، مشکلات اقتصادی و سیاسی مانند کوه یخی بود که مشکلات واقعی بخش ناپیدای این کوه یخ بود.نجفی ادامه داد: برای ارزیابی عملکرد دولت باید ابتدا واقعیت های جامعه و شرایطی که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفته را بشناسیم و بعد تحلیل واقع بینانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تفاوت یک سیاستمدار خوب با یک روشنفکر این است که تحلیل های سیاستمدار بر اساس واقعیات است ولی روشنفکرها بر اساس ایده آل ها تحلیل می کند.همایش پاسداشت دوم و سوم خرداد از طرف باشگاه جوانان اصلاح طلب در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برگزار شد. ک/3