بیانیه شماره یک دکتر حیصمی : در ۲۹ اردیبهشت به دکتر روحانی رای می دهم

در آستانه انتخابات سرنوشت ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و در راستای دعوت مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای و انتخاب گفتمان اعتدال و استمرار دولت تدبیر و امید ، دکتر عباس حیصمی مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان خوزستان بیانیه شماره یک خود را منتشر کرد. متن بیانیه دکتر حیصمی […]

در آستانه انتخابات سرنوشت ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و در راستای دعوت مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای و انتخاب گفتمان اعتدال و استمرار دولت تدبیر و امید ، دکتر عباس حیصمی مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان خوزستان بیانیه شماره یک خود را منتشر کرد. متن بیانیه دکتر حیصمی به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ومومن خوزستان؛ سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.همانگونه که استحضار دارید،این روزهائی که در آن بسر میبریم، از ایام مهم و سرنوشت ساز وتعین کننده استان وکشور ما بشمار می آیند. انتخابی که در روز جمعه خواهیم کرد، آینده شهرواستان وکشور ما را حداقل برای چهار سال تعین میکند. وتبعات آن گاه تا دهه ها بعد از آن برجامعه ما اثرگذارخواهد بود. این انتخاب؛ امنیت،دانش،اقتصاد،رفاه فردی وعمومی وروابط اجتماعی ما را متاثر میکند. پس دقت در شناسائی وژرفنگری در انتخاب، تکلیفی مهم وقائم بفرد است. بی شک رها سازی خود در هیاهوی تبلیغاتی و اعتماد به ادعاها وشعارهای کذائی و مردم فریب، توجیه کننده ورافع مسئولیت ذاتی اشخاص نیست.

لذا شایسته است تا با برسی سوابق شخصیتی وعملکردی وتوانائی های علمی وتجربی کاندیداهای محترم”هم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا، که در پیامهای بعدی بتفصیل به آن خواهم پرداخت، وهم انتخابات ریاست جمهوری” تلاش شود تا به شخصیتهای امتحان پس داده ودارای ایده وبرنامه های عملیاتی وواقع نگر،ومقید به ارزشهای دینی واخلاقی ومودب به ادبیات انسانی ودارای باورواعتماد به مردم، وغیر متکی به قدرت وسلطه غیرقابل نقد وغیر پاسخگو، رای اعتماد دهیم وامور خود وکشور را به آنان بسپاریم. عزت ملی، که ضامن اقتدار وامنیت ملی است ونیز رونق اقتصادی، واحترام به حقوق شهروندی واعتراف به یکسانی درجه شهروندی، ورفتار شایان احترام با اقوام ایرانی، ومبارزه با تبعیض وبرقراری عدالت اجتماعی، ودیپلماسی فعال درجهت ارتقاء جایگاه علمی و ارزشی ایران وایرانی در عرصه جهانی، ودر همه حال اولویت بخشی به منافع ملی، از جمله ضرورتهائی است که لازم است در شناسائی وانتخاب اشخاص، ملاک عمل باشند.

بی تجربگی وخام انگاری واندیشه غیر واقعی ورئالیستی به نیازهای کشور، وایده های فریب وپوپولیستی، سم مهلک نظام ومانع بزرگ بر سر راه توسعه وکاهنده اساسی شتاب رشد وپیشرفت کشور است. مردم ما یک دهه توقف وعقب گرد وتخریب واز بین بردن زیر ساختها وترویج ادبیات سخیف در عرصه داخلی وانفعال در روابط بین الملل ورواج فتنه ودروغ را، که عزت وکرامت مردم ومصالح کشور را تباه ساخت، تجربه کرده و فراموش ننموده اند. مردم ما تصدق از جیب خود وبکام دیگران درغالب ایده فریبنده یارانه وکارانه نقدی عام و…را که یک شبه نرخها را به بیش از ده برابر افزایش داد وبطرز بی سابقه ای به بی کاری دامن زده وکار وکسب را به کسادی کشاند واقتصاد را بی رمق وغیر مقاوم ساخت وهمچنان کشور را درگیر خود کرده وتا کنون مجلس ودولت نتوانسته اند این سنگ به چاه انداخته را خارج سازند، از خاطر نبرده اند.پس حقیقتا” من جرب المجرب حلت به الندامه” وشایسته نیست که این تاریخ سیاه را که خزانه کشور را،بدور از چشم مردم ودر سایه سکوت نهادهای نظارتی، با آبنباتی یارانه ای، خالی کرده وکشور را به ورطه سقوط کشاند و دل رهبری وخاطر مردم را مکدر کرد، بار دیگر تکرار نمود.

لذا اینجانب به شکرانه تلاشهای بی نظیر دولت تدبیر وامید ورفتارهای معتدل ومنطقی وادبیات سنجیده رئیس جمهوردولت یازدهم، وبخصوص دیپلماسی فعال تیم ایشان که منتج به اعتراف جهانی به جایگاه رفیع واثر گذار میهن ما و به رسمیت شمردن حق انرژی اتمی صلح آمیز برای جمهوری اسلامی، که میرفت تا بدین بهانه ضررهای جبران ناپذیری را متوجه تمامیت ارضی وحاکمیت جمهوری اسلامی کند، ولیاقت وکاردانی دولت درباز شدن دروازه های جهانی، که اسباب جذب سرمایه گذاری ورونق اقتصادی وایجاد اشتغال را که با بی تدبیری وقلدری بی حاصل وسبک سری پیشینیان، بسته شده بود، وبه پاس قدردانی از فضای نسبتا باز سیاسی واستمرار فعالیت های رسانه ای وشبکه های اجتماعی و آرامش داخلی که در این چهار ساله اخیر در همه زمینه ها برقرار شده بود، وعدم استفاده ازتزویر و هاله های دین ومقدسات و باورهای اجتماعی، و بمنظور استمرار برنامه های حفظ ارزش پول ملی وکنترل تورم مهار گسیخته وانفجاری و….، بار دیگر رای اعتماد خویش رابه جناب آقای دکتر حسن روحانی میدهم وهمه مردم ودوستانی را که حقیقتا به توسعه وعزت ومصلحت کشور می اندیشند ودر پی تصمیم حکیمانه اند، را به این انتخاب شایسته دعوت مینمایم. پس همه ما در ۲۹ اردیبهشت ماه جاری پای صندوقهای رای حاضر وبار دیگر یکصدا حماسه خرداد ۹۲ را تکرار و به جناب آقای دکتر حسن روحانی برای ریاست جمهوری دور دوازدهم رای اعتماد میدهیم. ان شاءالله. وما علی الرسول الا البلاغُ المبین.

عباس حیصمی

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان

دردولت اصلاحات. اردیبهشت ۹۶٫