۱۲ فروردین آیینه مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی

همه پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ خورشیدی، روز تحقق آمال تاریخی ملت ایران در دستیابی به نظام مردم سالار دینی است. حضور گسترده افراد در این انتخابات مهر تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی زد.پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۸ خورشیدی، گروهک های وابسته به استکبار غرب و شرق را بر آن داشت […]

همه پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ خورشیدی، روز تحقق آمال تاریخی ملت ایران در دستیابی به نظام مردم سالار دینی است. حضور گسترده افراد در این انتخابات مهر تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی زد.پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۸ خورشیدی، گروهک های وابسته به استکبار غرب و شرق را بر آن داشت تا با سوءاستفاده از فضای آزاد سیاسی آن زمان، شرکت در انتخابات را تحریم کنند و با پخش دروغ ها و شایعه های بی پایه به دنبال متشنج کردن جو جامعه برآیند تا اینگونه از شرکت مردم در این رخداد مهم جلوگیری کنند اما امام خمینی(ره) در چنین فضایی و با اعتقاد کامل و راسخ، ملت ایران را برای حضور در صحنه دعوت کردند. از این رو همه پرسی در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ خورشیدی برگزار شد و در ۱۲ فروردین با اعلام نتیجه این انتخابات که با آراء ۹۸٫۲ درصدی همراه بود، نظام جمهوری اسلامی در کشور تثبیت شد.

بدین ترتیب بار دیگر واقعه مهمی در تاریخ این مرز وبوم به وقوع پیوست که هرگز استکبار جهانی، آن را پیش بینی نمی کرد. به همین دلیل دشمنان این دیار کهن بر آن شدند که دگربار با برپایی آشوب و کارشکنی در گوشه و کنار کشور، مسأله اصلی را فرعی نشان دهند تا پیش درآمدی بر تجزیه و از هم پاشیدگی نظام اسلامی بشوند اما با رهبری قاطع امام امت و مجاهدت های ملت خداجو، این توطئه ها به نتیجه نرسید و این حکومت مردم سالار، استوارتر از پیش در مسیر دستیابی به هدف های والای خویش گام برداشت.امام خمینی(ره) در خرداد ۱۳۵۸ خورشیدی و در جمع اعضای گروه امداد بروجرد در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین این روز را عید نامیدند و فرمودند: «من به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کند. من از این هم بستگی بی مانند که جز مشتی ماجراجو و بی خبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی «و اعتصموا بحبل الله جمیعا» لبیک گفتند و با تقریباً اتفاق آرا، به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می کنم.»