عارف: اقدام سنای آمریکا اعتماد به این کشور را در نظام بین المللی تحت الشعاع قرار می دهد

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی،گفت: اقدام سنای آمریکا در تمدید 10ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعتماد به این کشور را در نظام بین المللی تحت الشعاع قرار می دهد و تبعات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت. محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی در مورد رای سنای آمریکا به تمدید 10ساله […]

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی،گفت: اقدام سنای آمریکا در تمدید 10ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعتماد به این کشور را در نظام بین المللی تحت الشعاع قرار می دهد و تبعات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت. محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی در مورد رای سنای آمریکا به تمدید 10ساله تحریم آمریکا علیه ایران اظهار کرد: دولت ایالات متحده آمریکا باید بداند که اگر بخواهد در نظام بین الملل اعتماد به کشورش را زیر سوال نبرد راهی جز وتوی مصوبه سنای آمریکا ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات بین المللی مطمئنا واکنش جدی را در برابر این اقدام سنای آمریکا نشان خواهد داد و مانند گذشته راه خود را با توجه به منافع ملی ادامه می دهد. عارف گفت: مسوولان سیاست خارجی ایران نیز مانند گذشته باید با هوشیاری، اقدامات کشورهای مرتبط با برجام به خصوص دولت جدید آمریکا را که به نظر می رسد می خواهد هزینه نقض برجام را متوجه ایران کند به دقت رصد و موضع گیری مناسب با توجه به منافع ملی ایران اتخاذ کنند.

سنای آمریکا شب گذشته با اکثریت مطلق(99 رای موافق – صفر رای مخالف) تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره 10ساله دیگر تصویب کرد. پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانون تحریم‌های ایران را با اکثریت آرا برای یک دوره 10 ساله دیگر به تصویب رسانده بود.