خطیب جمعه تهران : از آمریکا جز دشمنی انتظار نمی رود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از آمریکا جز دشمنی انتظار نمی رود با اشاره به تصویب تمدید 10 ساله تحریم ایران (داماتو) در سنای آمریکا،گفت: اگر شما به سوی پاره کردن برجام می روید طبق بیان رهبری معظم انقلاب، ما قبل از شما آن را می سوزانیم. آیت الله محمد علی موحدی کرمانی […]

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از آمریکا جز دشمنی انتظار نمی رود با اشاره به تصویب تمدید 10 ساله تحریم ایران (داماتو) در سنای آمریکا،گفت: اگر شما به سوی پاره کردن برجام می روید طبق بیان رهبری معظم انقلاب، ما قبل از شما آن را می سوزانیم. آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه تهران، با بیان اینکه، قانون تحریم ایران موسوم به داماتو را برای مدت 10 سال دیگر در کنگره و سنای آمریکا همین دیشب تصویب کردند؛ اظهار داشت: از آمریکا جز دشمنی انتظار نمی رود.

82328915-71213727 

وی افزود: رهبر بزرگوار ما قبل از توافق فرمودند به این امر بدبین هستم. اخیرا هم گفتند طرف مقابل وقتی خرش از پل گذشت به ریش شما می خندد. بنده هم عرض می کنم با کسی مذاکره کنید که به عهد و پیمانش عمل کند. موحدی کرمانی گفت:‌ فعلا حکم قرآنمان را برای حکام آمریکایی می خوانم و آن چه دستور العمل ما است اینکه ما با صدای رسا فریاد می زنیم آمریکا؛ ما از حکومت ننگین شما و از شما عناصر پیمان شکن، دروغگو و حیله گر و از رویه شما که ظلم و خونریزی است و از ستمگران با تمام وجود بیزاریم. اگر به سوی پاره کردن برجام می روید طبق بیان رهبری قبل از شما آن را می سوزانیم.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به مساله حقوق های نجومی گفت: موضوع دیگری که اخیرا رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند حقوق های نجومی است که گویا به طور کامل به فراموشی سپرده شده است. وی ادامه داد: متاسفانه وقتی حقوق های نجومی مطرح می شود می گویند این ها قانونی گرفته اند. حرمت ها را حفظ کرده و مردم را بدبین نکنید. کشور ایران جمهوری اسلامی است که قرآن بر آن حاکم است. موحدی کرمانی گفت: برای حذف یارانه 40هزار تومانی دهها جلسه گذاشته می شود اما وقتی به حقوق های نجومی می رسید دست روی دست می گذارید. می گویید ماهی 40 هزار تومان زیاد است اما آیا ماهی 50 میلیون تومان کم است؟

**راهپیمایی عظیم اربعین فراموش نشدنی است

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: عظمت راهپیمایی اربعین امری است که فراموش شدنی نیست. در حقیقت نفوذ ایمان و عشق به اهل البیت را مردم در این راهپیمایی به نمایش گذاشتند. موحدی کرمانی ادامه داد: بنده به رهبر عالیقدر عرض می کنم ‘آقا خدا با شماست و این ملت و مردم خوب و این عاشقان اهل البیت هم بهترین یاوران برای شما هستند’ اما متاسفانه داعش جنایتکار در حله مرتکب جنایت شد و بالاخره جنایتی عظیم مرتکب گشت که به بازماندگان آن جنایت تسلیت می گویم و برای آنها اجر عظیم از درگاه خداوند و برای شهدا علو درجات مسالت می نمایم.

**نالایقی آل سعود در مدیریت حج در خطبه ها و مناسبت ها منعکس شود

موحدی کرمانی گفت: اینک که حوادث فراموش نشدنی را مطرح می کنیم باید یادمان باشد از جنایتی که آل سعود در منا انجام داد نام ببریم. جنایات منا هم فراموش نشدنی است و معتقدم باید در هر مناسبتی و در خطبه های نماز جمعه این جنایان مطرح شود و نالایقی آل سعود در مدیریت حج منعکس شود. به آنها می گویم منتظر عذاب الهی باشند.

**حادثه برخورد دو قطار فاجعه بزرگی بود/ استعفای مدیرعامل راه آهن جای تعجب است

امام جمعه موقت تهران در سخنان خود با اشاره به حادثه برخورد دو قطار گفت: حادثه دلخراش و جانسوز برخورد دو قطار که عازم مشهد مقدس بودند از حوادث بسیار دلخراش و در حقیقت فاجعه بزرگی بود. اولا به همه مردم ایران بالاخص به مردم استان آذربایجان شرقی و تبریز تسلیت عرض می کنم. موحدی کرمانی گفت: مسافران و شاهدان عینی چنین می گویند و چنین گفته اند که ساعت حدود هفت و نیم صبح این حادثه اتفاق افتاده ولی ساعت 10 و نیم یعنی سه ساعت بعد بالگردها و آمبولانس ها آمدند آنهم در حالی که هیچ امکاناتی حتی کپسول آتش نشانی هم نداشتند. به عبارت دیگر، مردم ساعت ها در سرمای استخوان سوز بیابان سرگردان بودند و می لرزیدند و عده ای هم در داخل آتش زنده زنده در حال سوختن بودند و هیچ خبری از کمک نبوده است. وی افزود: استعفای مدیرعامل راه آهن در پی حادثه برخورد دو قطار واقعا جای تعجب است؛ آقا شما چرا استعفا دادید؟ اگر مقصرید باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟ چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه استعفا می دهید. شنیده ام که گفته شده خدا را شکر که همه جانباختگان بیمه بوده اند و از این بابت جای نگرانی نیست، این هم سخن عجیبی است.

موحدی کرمانی گفت: رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت این حادثه چنین فرمودند ‘این حادثه مرا مصیبت زده کرد. قصور و تقصیر و بی تدبیری دست اندرکاران، خانواده هایی را عزادار کرد. از مسئولان و دست اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می خواهم از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه حل ریشه ای این مسایل و امثال آن را در صدر اولویت های خود قرار دهند و همه تلاش های خود را برای علاج مصدومان و انتقال جانباختگان و کاستن از مصایب داغداران به کار ببرند. خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: حضرت آیت الله سبحانی یکی از مراجع تقلید در بیانیه ای فرمودند درگذشت جانسوز این عزیزان مرگ طبیعی نبود و معلول مستقیم تقدیر الهی نیست بلکه نتیجه سوء مدیریت حمل و نقل کشور است و باید این مساله به صورت جدا تعقیب شود و مسبب یا مسببان محاکمه شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعضی از آنچه که می شنویم جای تاسف است؛ شنیده ام در خصوص پذیرایی از مسافران قطارها مبلغ 12میلیون یورو با مشارکت یک شرکت هلندی سرمایه گذاری شده است؛ آیا وقت آن نرسیده به عوض رو آوردن به شرکت های خارجی از شرکت های داخلی خودمان استفاده شود؟

موحدی کرمانی گفت: مساله دیگری که اخیرا رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره کردند مساله حقوق های نجومی است که گویا به طور کامل به فراموشی سپرده شده است. بنا بود موضوع پیگیری شود و به مردم اطلاع داده شود. کو پیگیری و کو به اطلاع مردم رساندن؟ گویا قرار است مطالبی آقا بگویند و مسئولین مدعی پیرو از رهبری به آن عمل نکنند. وی ادامه داد: رهبری معظم در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش ضمن تقدیر از حضور قدرتمند نیروی دریایی در آب های آزاد که بنده هم در این جا تقدیر و تشکر فراوان دارم از این عزیزان که امنیت کشور را عهده دارند و آرامش در کشور ایجاد می کنند.ضمن تقدیر از این حضور قدرتمند بر لزوم پیگیری برنامه ها و کارها تا حصول نتیجه تاکید کردند و فرمودند ناتمام ماندن کارها سوال و اشکال ایجاد می کند. موحدی کرمانی گفت: از جمله موضوعات حقوق های نجومی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشده است و سوالات در ذهن مردم هنوز باقی مانده است. وی افزود: سخنگوی قوه قضاییه می گوید در خصوص حقوق های نجومی موردی از سوی دولت و یا دیوان محاسبات به قوه قضائیه گزارش نشده است. متاسفانه وقتی حقوق های نجومی مطرح می شود بعضی می گویند اینها قانونی گرفته اند. آقایان حرمت قانون را حفظ کنید و مردم را به قانون بدبین نکنید. کشور ایران جمهوری اسلامی است که قرآن بر آن حاکم است.

موحدی کرمانی ادامه داد: کجای این حقوق های نجومی با عدل می سازد. مسامحه و غفلتی که در رابطه با ابطال این قانون شده را به حساب دین و اسلام نیاورید. اگر قانونی گرفته اند چرا وقتی عده ای برمی گردانند قبول می کنید. اگر قانونی گرفته اند ملک خودشان است و برگرداندن ندارد و اگر برگرداندند شما هم حق گرفتن ندارید. وی افزود: اگر قانونی گرفته اند چرا عذرخواهی می کنید؟ عمل به قانون که عذرخواهی ندارد. عجیب است برای قطع یارانه 40هزار تومانی دهها جلسه و کمیسیون برگزار و مصاحبه ها می کنید اما به حقوق های نجومی که می رسد دست روی دست می گذارید لابد می گویید ماهی 40هزار تومان پول زیاد است اما ماهی 50میلیون تومان پول کمی است. قدری روی کارهایتان دقت کنید.

موحدی کرمانی همچنین درمورد مبارزه با تروریست ها در منطقه ، گفت: به حمدالله لشکر سوریه، نیروهای مردمی، لشکر عراق و نیروی مقاومت موفق شدند مراکز زیادی که در تصرف تروریست های داعش بود پس بگیرند . همچنین مردم آواره مظلوم را از چنگ داعش نجات دادند. وی با اشاره به هفته بسیج هم گفت: من این نعمت بزرگ الهی را به مردم ایران تبریک می گویم. . حقیقتا بسیج سرمایه بزرگی برای انقلاب است. مقام معظم رهبری در تحلیل از بسیج فرمودند که بسیج از پدیده های شگفت آور دوران انقلاب اسلامی است و انقلاب بزرگوار ما به تعلیم و الهام الهی این شجره طیبه را پایه گذاری کرد و سرنوشت انقلاب را به دست جوانان سپرد. موحدی کرمانی همچنین درگذشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی و حجت الاسلام شاهرخی عضو سابق مجلس خبرگان را تسلیت گفت و افزود: فوت فیدل کاسترو، آن مردم آزاده و مبارز، شجاع و دلاور را هم تسلیت می گویم. کاسترو سخنانی در مورد امام دارد. وی توضیح داد: وی(کاسترو) هنگامی که به ایران آمده بود گفت وقتی به مرقد امام رفتم آرامگاه یک مرد زاهد فروتن را دیدم مردی که در خانه مسکونی ساده ای زندگی می کرد. باز در مورد ملاقاتی که با مقام رهبری داشت فیدل کاسترو می گوید وقتی دستش را برای دست دادن به سمت رهبری دراز می کند آقا دست چپ خود را جلو می آورد تعجب کرده و سوال می کند چرا با دست چپ؟ آقا دست راست را کمی بالا می آورد به دستشان نگاه کرده و می گوید از ضایعات انقلاب است در این لحظه کاسترو دست چپ ایشان را به نشانه محبت می فشارد و با شرمندگی از سوالش می گوید این ضایعات تاریخی و جاودان است. موحدی کرمانی گفت: همچنین شهادت خلبان هوانیروز شهید کشوری را که در 15 آذر اتفاق افتاد و شهادت سه تن از دانشجویان عزیز را در اعتراض به سفر نیکسون به ایران در 16 آذر سال 1332 را تسلیت می گویم.