رئیس سازمان حج: توطئه‌‌ ربایش‌ رکن‌آبادی یک شایعه است و ‌صحت ندارد

سعید اوحدی شامگاه امشب در جمع اساتید و هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های سازمان حج و زیارت از فاجعه منا به مردم شفاف، صادقانه و به دور از جوسازی‌های سیاسی است. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی ‌‌فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربایش رکن‌آبادی می‌دانند، گفت: […]

سعید اوحدی شامگاه امشب در جمع اساتید و هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های سازمان حج و زیارت از فاجعه منا به مردم شفاف، صادقانه و به دور از جوسازی‌های سیاسی است. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی ‌‌فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربایش رکن‌آبادی می‌دانند، گفت: این شایعه‌ای است که صحت ندارد و جفایی به خانواده‌های داغدیدگان است. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل مدیریت بحران در ساختار حج، عنوان کرد: شناسایی ابعاد فاجعه منا در ابعاد علمی با همکاری اساتید و دانشگاهیان ضروری است.

635244502378658994

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مستندسازی از فاجعه منا بعد سیاسی و یکی از وظایف این سازمان است، مجموع عوامل سازمان حج و زیارت را 170 نفر برشمرد و تاکید کرد: در ایام حج بر این تعداد افزوده می‌شود. وی با اشاره به لزوم هماهنگی میان گروه‌های مختلف در ایام حج، تصریح کرد: در عربستان پیش از ایام حج جلسه توجیهی با حضور همه روسای حج برگزار می‌شود. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی افراد عامل فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربودن رکن‌آبادی می‌دانند، ادامه داد: این شایعه‌ای است که صحت ندارد و جفایی به خانواده‌های داغدیدگان است.

اوحدی با اشاره به اینکه سوء‌مدیریت حکام عربستان در فاجعه منا در نخستین روزهای این حادثه در مصاحبه‌های آنها قابل مشاهده بوده است، یادآور شد: نگهداری 300 تن از جان‌باختگان این حادثه به مدت چهار روز در گرمای 52 درجه سانتی‎گراد در کانتینرها جنایتی بزرگ است. وی با بیان اینکه ‌کار کارشناسی و حقوقی فاجعه منا توسط وزارت امور خارجه کشور در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پیگیری تحقیقی و حقوقی فاجعه منا نیازمند استفاده از ظرفیت دانشگاهیان است و مستندات به دست آمده از فاجعه منا در اختیار مجموعه‌های تحقیقی قرار داده می‌شود.