تیتر اول روزنامه کیهان، امروز چهارشنبه / 180 درجه اختلاف …..

روزنامه کیهان تیتر نخست خود را به توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 اختصاص داده است. این روزنامه با انتخاب تیتر 180 درجه اختلاف دو روایت از یک توافق، آورده است: دیروز(سه شنبه) پس از ٢٨ روز مذاکره فشرده در وین،نگارش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایان یافت و بیانیه ای رسمی از سوی «محمد […]

روزنامه کیهان تیتر نخست خود را به توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 اختصاص داده است. این روزنامه با انتخاب تیتر 180 درجه اختلاف دو روایت از یک توافق، آورده است: دیروز(سه شنبه) پس از ٢٨ روز مذاکره فشرده در وین،نگارش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایان یافت و بیانیه ای رسمی از سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده مذاکرات 1+5 قرائت شد که از دستیابی به توافق نهایی حکایت می کرد.این روزنامه همچنین برای دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب تیتر ‘پشتوانه روحی، معنوی و فکری عامل اصلی حل همه مشکلات است’ را انتخاب کرد.

81683819-70035078

حسین شریعتمداری در یادداشت خود در این روزنامه با عنوان این نیز گفتنی است آورده که اگر برای تصویب نهایی سندی که دیروز، ایران و کشورهای 5+1 روی آن به توافق رسیده اند، فرصت و مهلتی در نظر گرفته نشده بود، نوشتن این وجیزه ضرورتی نداشت و در هنگامه این روزها، شرط عافیت طلبی آن بود که زبان به کام و قلم به نیام کشیده شود ولی از یکسو، اعلام فرصت دو هفته ای برای ایران و مهلت دوماهه! برای آمریکا به منظور بررسی و تصویب نهایی سند وین و از دیگر سو، تاکید رئیس جمهور محترم کشورمان در نطق تلویزیونی دیروز ایشان بر استقبال از نقد منصفانه و دلسوزانه، نگارنده را بر آن داشته است تا دراین باره به نکاتی چند اشاره کند.

در بخش اخبار ویژه این روزنامه نیز این تیترها به چشم می آید: انتظار معجزه نداشته باشید توافق دیگر فتح الفتوح نیست!، شعبده بازی غرب برای بستن راه تحقیق و توسعه هسته ای، بالماسکه جشن هسته ای در روزنامه های زنجیره ای، بدون لغو تحریم ها اثر توافق زودگذر است، چاره جویی مشکلات اقتصادی نیازمند افراد خلاق است نه خسته و ناامید.موسسه گالوپ: جوانان آمریکایی به ملیت خود افتخار نمی کنند، عسگری: مالیات دریافتی از اصناف رقم ناچیزی است، ضو اتاق بازرگانی تهران: دولت جلوی تشنگان واردات بایستد از دیگر تیترهای این روزنامه است.