لیست پر تعداد چهره های مستقل حوزه انتخابیه اهواز در ایستگاه دوازدهم

به موازات دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب همواره شاهد اعلام داوطلبی برخی چهره ها برای انتخابات ذیل عنوان “مستقلین” هستیم. این نامزدها به دلایل گوناگون اعم از تلاش جهت جذب آرای *”طایفه ای”* و افراد “بی تفاوت” یا بدلیل *محافظه کاری* حاضر به فعالیت در ذیل برندهای مطرح عرصه سیاسی کشور نمی باشند […]

به موازات دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب همواره شاهد اعلام داوطلبی برخی چهره ها برای انتخابات ذیل عنوان “مستقلین” هستیم. این نامزدها به دلایل گوناگون اعم از تلاش جهت جذب آرای *”طایفه ای”* و افراد “بی تفاوت” یا بدلیل *محافظه کاری* حاضر به فعالیت در ذیل برندهای مطرح عرصه سیاسی کشور نمی باشند .معمولا کسانی پرچم “استقلال” را بالای سر می گیرند که امیدی به قرار گرفتن در ترکیب لیست های سیاسی “اصولگرایان” یا “اصلاح‌طلبان” ندارند گرچه خود شاید در پیشنیه هایشان فعالیت ذیل جناح های چپ و راست را داشته باشند.

در حوزه انتخابیه اهواز پس از طیف اصولگرایان ، مستقل ها از جهت تعداد در جایگاه دوم قرار دارند و حتی از بعد انتخاب شعارها نیز سعی می کنند تا در سایه گفتمان اصولگرایی حرکت کنند.

چهره های مستقل حوزه انتخابیه اهواز تقریبا هر کدام حداقل یک یا دو بار سابقه کاندیداتوری در انتخابات مجلس یا شورای شهر را در کارنامه خود دارند. برجسته ترین نامزدهای مستقل (برگزیدن عنوان مستقل برای این افراد براساس تاکید آنها در جلسات و نشست های عام و خاص می باشد) انتخابات مجلس دوازدهم حوزه اهواز به شرح زیر است:

۱-امیر کعبی : فرزند شیخ محمد الغضبان بنی کعب و بخشدار مرکزی سابق اهواز و شهردار پیشین منطقه ۶

۲-خلیل الهایی : مدیرکل سابق شهر و روستای استانداری و شهردار پیشین کوت عبدالله

۳-هادی شرفی : عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز ،‌ مجری پروژه های خدماتی، تاسیساتی و ساختمانی و مدرس دانشگاه پیام نور

۴-سید کریم بیت سیدنور : مدیرکل اسبق بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان

۵-جبار سواری یکتا : فرماندار پیشین آغارجاری و نامزد دوره یازدهم مجلس

۶-همایون یوسفی : نماینده اهواز در مجلس دهم و عضو لیست امید که اینبار ترجیح داده همانند دوره یازدهم بشکل مستقل و منفرد وارد عرصه انتخابات بشود

۷-جلیل فردوس پناه : رئیس اسبق اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز و نامزد دوره پیشین مجلس

اکنون باید به انتظار نشست و نقش نامزدهای مستقل در موضوع مشارکت و سازماندهی رای قومی – قبیله ای و همچنین رقابت با لیست های سیاسی را رصد و بررسی کرد.

البته نباید فراموش کرد که برخی نامزدهای مستقل تاثیر گسترده ای بر شکست و پراکندگی سازمان رای جریان اصولگرایی در روستاها و شهرهای اقماری اهواز همچون حمیدیه ، بخش مرکزی اهواز ، شهرستان باوی و کوت عبدالله خواهند داشت.