رهبر انقلاب: اگر استقامت کردید، قله را فتح خواهید کرد

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری هیات‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی تاکید کردند: اگر استقامت کردید، قله را فتح خواهید کرد و به قله حاکمیت دین خدا و حاکمیت حق و عدل خواهید رسید. همزمان با اربعین حسینی، مراسم عزاداری با حضور جمع زیادی از هیات‌های دانشجویی صبح امروز در حضور رهبر انقلاب اسلامی […]

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری هیات‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی تاکید کردند: اگر استقامت کردید، قله را فتح خواهید کرد و به قله حاکمیت دین خدا و حاکمیت حق و عدل خواهید رسید. همزمان با اربعین حسینی، مراسم عزاداری با حضور جمع زیادی از هیات‌های دانشجویی صبح امروز در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم در رثای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان مرثیه‌سرایی و زیارت اربعین نیز قرائت شد.در این مراسم همچنین نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب برگزار شد.مشروح سخنان رهبر انقلاب اسلامی در پایان عزاداری دانشجویان در مراسم اربعین حضرت سیّدالشّهدا (ع) به شرح زیر است:

نمازتان قبول! توسّلتان قبول! گریه‌ها و توجّهاتتان و دعاهایتان مورد لطف و اجابت الهی؛ ان‌شاءاللّه. خوشا به حال شما جوانها! دلهای روشن، آئینه‌های پاکیزه و آماده‌ جذب و جلب عنایات الهی، توصیف واقعی شما جوان ها است. اوّلاً عذرخواهی می کنم که جا کم بود برای نماز و بعد از نماز اسباب زحمت برایتان درست شد.

هر یک از این مجالس توسّل، از این حالات توسّلی که شما دارید، یک اتّصال و ارتباطی است با نور معنویّت لایزال حسینی (علیه الصّلاه و السّلام). شمع خاموش دل خودمان را در این توسّلات متّصل می‌کنیم به مشعل نورانی فراگیر انوار حسینی و دلهایتان را روشن می‌کنید. نام امام حسین، راه امام حسین، توجّه به امام حسین، توسّل به حسین‌بن‌علی سیّدالشّهدا (سلام اللّه علیه) راهگشا است. به معنای واقعی کلمه «حُسَینٌ مِصباحُ الهُدیٰ» حسین چراغ هدایت است. این هدایت را شما در ضمیر خودتان، در باطن خودتان هم حس می‌کنید. هر کسی در یک محفل حسینی بنشیند و برخیزد، بدون تردید بهره‌ معنوی از این نشست و برخاست می‌برد؛ در این تردیدی نیست. هر کدام از ما ساعتی در این مجالس بنشینیم، دلهای‌مان آخر آن ساعت از اوّل آن ساعت پاکیزه‌تر و نورانی‌تر می‌شود. مهم این است که این را نگه داریم؛ مهم این است که این نورانیّت را بتوانیم حفظ کنیم.

در این سرود زیبایی که خودتان در اوّل این جلسه خواندید، گفتید که این راه، راه اراده است؛ بله، راه اراده است؛ باید با اراده حرکت کرد، باید با تصمیم حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه این زاویه‌ها بوده، و امروز بیشتر از همیشه است. اراده‌ قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید، آن وقت قلّه را فتح خواهید کرد و به قلّه‌ حاکمیّت دین خدا، حاکمیّت حق، حاکمیّت عدل، به قلّه‌ رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید؛ کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته. این کار، کار شما است. شما جوان های امروز می توانید مایه‌ امید باشید، و مایه‌ امیدید. بحثِ «می توانید» نیست؛ مایه‌ امیدید. امروز هر کدام از شما می توانید یک مشعل نورانی باشید بر سر راه پیرامون خودتان و محیط پیرامونی خودتان. سعی کنید این را نگه دارید؛ تلاش کنید در این راه استقامت بورزید: فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک؛ استقامت مهم است، ایستادگی مهم است و این کار را شما می توانید بکنید و ان‌شاءاللّه به برکت توجّه و توسّل به حسین‌بن‌علی (علیه السّلام) خواهید کرد.

ان‌شاءاللّه همچنان که در این راهپیمایی‌های عظیمی که امروز و روزهای قبل بین نجف و کربلا و در راه کربلا وجود داشته یا در شهرستان‌ها به تبعیّت از آن راهپیمایی، راهپیمایی وجود داشته، همچنان که در این راهپیمایی‌ها با اراده و با استحکام حرکت کردید، جوانانه راه رفتید، در همه‌ کارها، در راه معنویّت و حقیقت و حاکمیّت توحید ان‌شاءاللّه خواهید توانست با همین استحکام حرکت کنید. این، امیدی است که به شما جوان های امروز هست، به شما جوان های دنیای اسلام هست و بخصوص به شما جوان های ایرانی عزیزمان هست.من امیدوارم خدای متعال به شماها کمک کند، توفیقتان بدهد و در این راه استقامت بورزید و همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.

والسّلام علیکم و رحمه ‌الله و برکاته

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

این راه شما، اراده است. باید با اراده حرکت کرد. با تصمیم باید حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه بوده این زاویه‌ها امروز بیشتر از همیشه است.

اراده‌ قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید آن وقت قله را فتح خواهید کرد. کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفت. قله‌ حاکمیت دین خدا، حاکمیت حق، حاکمیت عدل، قله‌ رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت باشد از تکامل انسان، کمال بشری، به این قله خواهید رسید. این کار، کار شماست.

شما جوان های امروز می‌توانید مایه‌ امید باشید، مایه‌ امیدید. بحث می‌توانید نیست. مایه‌ امیدید. امروز هر کدام از شما یک مشعل نورانی می‌توانید باشید بر سر راه پیرامون خودتان و محیط پیرامونی خودتان. سعی کنید این را نگه دارید. تلاش کنید در این راه استقامت بورزید. فاستقم کما امرت و من تاب معک. استقامت مهم است.

ان‌شاءالله با همین اراده‌ای که شما جوانان در این راهپیمایی‌های عظیم اربعین با استحکام و جوانانه راه رفتید، در همه‌ کارها خواهید توانست راه معنویت و حقیقت و حاکمیت توحید را ان‌شاءالله با همین استحکام حرکت کنید.

این امیدی است که به شما جوان های امروز هست. به شما جوان های دنیای اسلام هست به خصوص به شما جوان های ایرانی عزیزمان هست. استقامت بورزید در این راه، همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.

بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنانی به تبیین رمز ماندگاری حادثه کربلا و وظیفه اربعینی رهروان آن حضرت در عصر حاضر، به ایراد سخن پرداخت.

این مراسم دومین عزاداری حضوری هیات‌های دانشجویی در محضر رهبر انقلاب بعد از شیوع بیماری کروناست.

این مراسم امسال نیز توسط جمعی از دانشجویان سراسر کشور امروز (چهارشنبه) مصادف با روز اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح با تجمع در مسجد دانشگاه تهران آغاز شد و به سمت حسینیه امام خمینی (ره) ادامه یافت.

سال گذشته (۱۴۰۱) بعد از دو سال که امکان برگزاری مراسم عزاداری هیات های دانشجویی به دلیل شیوع بیماری کرونا در حسینیه امام خمینی (ره) فراهم نبود، این مراسم برگزار شد.