مخبر: هدف جدی دولت ایجاد زمینه‌سازی خلق ثروت برای مردم است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در بخش مسکن امروز احداث یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا است و ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است. “محمد مخبر” در نخستین اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت، دولتی‌بودن اقتصاد را یکی از معضلات مهم کشور عنوان کرد و افزود: پیشبرد کارها از طریق مردمی […]

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در بخش مسکن امروز احداث یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا است و ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است. “محمد مخبر” در نخستین اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت، دولتی‌بودن اقتصاد را یکی از معضلات مهم کشور عنوان کرد و افزود: پیشبرد کارها از طریق مردمی کردن محقق می‌شود و دولت بر این موضوع تمرکز جدی دارد و همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ را به مردم واگذار کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری یادآور شد: در دفاع مقدس، مسائل سیاسی و اجتماعی، کارهای جهاد و اقدامات محرومیت‌زدایی همواره با اتکا به مردم بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. متاسفانه در بخش اقتصاد هنوز نتوانسته‌ایم مردم را به شکل جدی مشارکت دهیم و از ظرفیت مردم برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور استفاده کنیم. هدف جدی دولت سیزدهم این است که بستر مشارکت جامعه را فراهم و برای مردم خلق ثروت کند.

وی با اشاره به برنامه‌های موجود و تمرکز بر مزیت‌های کشور، تصریح کرد: دولت با تمرکز جدی بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشور، برنامه‌های منسجم کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد که اجرای ۶۷ پروژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار تا پایان سال و به‌صورت کوتاه‌مدت یکی از این برنامه‌هاست.

مخبر با بیان این‌که دولت در بخش‌های راه و شهرسازی، مسکن، برق، صنعت و معدن و سایر بخش‌ها برنامه‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: در حوزه دیپلماسی نیز دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته، به نحوی که تاکنون ۲۰۰ سند و یادداشت تفاهم همکاری با کشورهای مختلف به امضا رسیده که بخشی از این اسناد به قرارداد همکاری تبدیل شده‌اند.

وی احیاء ۵ هزار واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی تعطیل‌شده را از دستاوردهای دولت برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های دولت، رشد نقدینگی کنترل شده و از ۳۳ درصد در فروردین به ۲۷,۵ درصد رسیده است. تمام ارکان دولت موظف شده‌اند تمرکز خود را بر رشد اقتصادی معطوف کنند.

مخبر ادامه داد: در بخش مسکن امروز احداث یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست و ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است.معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های کشور از جمله کریدور شمال – جنوب که با تکمیل آن ظرفیت ۵۰ میلیون تن ترانزیت کالا برای کشور ایجاد می‌شود، اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با اتکاء به مردم و با مردمی‌کردن اقتصاد گام‌های موثری در جهت توسعه کشور بردارد.