وزیر فرهنگ: اجازه مصادره فرهنگ و هنر را نخواهیم داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه مصادره فرهنگ و هنر را نمی‌دهیم، گفت: همه مردم با هر گرایش، زبان، قوم و اقلیت از برنامه های فرهنگی و هنری کشور بهره مند خواهند شد. “محمدمهدی اسماعیلی” روز جمعه در آئین یادواره شهدای پنجم آبان شهرستان کبودرآهنگ، اظهار داشت: فرهنگ و هنر متعلق […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه مصادره فرهنگ و هنر را نمی‌دهیم، گفت: همه مردم با هر گرایش، زبان، قوم و اقلیت از برنامه های فرهنگی و هنری کشور بهره مند خواهند شد.

“محمدمهدی اسماعیلی” روز جمعه در آئین یادواره شهدای پنجم آبان شهرستان کبودرآهنگ، اظهار داشت: فرهنگ و هنر متعلق به همه مناطق کشور و عمومی است و تعلق به عده‌ای خاص مثلا در شمال شهر تهران ندارد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت فرهنگی در سراسر کشور باید فراگیر شود، تصریح کرد: این عدالت را بر اساس استعدادها و ظرفیت های هر استان ارزیابی و پیاده می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفرهای اخیر خود به چند استان کشور گفت: حضور در میان مردم و ارتباط مستقیم با آنها را وظیفه خود دانسته و تردیدی نداریم همه مشکلات مردم حل شدنی است.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم به گذشته نمی پردازد، تاکید کرد: مردم این گفتمان را نمی پسندند و ما نیز به دنبال کنکاش و بیان کم کاری های گذشتگان نیستیم.

شان دولت سیزدهم نوکری برای خدمت به مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک تیم هماهنگ و منسجم در دولت سیزدهم با رویکرد خدمتگذاری شکل گرفته و هیچ شان و مقامی به جز خدمت و نوکری مردم و سربازی رهبر معظم انقلاب برای خود قائل نیستیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پنجم آبان شهرستان کبودرآهنگ، افزود:‌ عزت کشور ایران مرهون ایثارگری شهدا و خون دل خوردنهای پدران و مادرانی است که فرزندان رشید خود را فدای اسلام و انقلاب کرده اند.

او با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد پدران و مادران شهدای دفاع مقدس را از دست داده ایم، خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم والدین فداکار شهدا از یاد بروند و تکریم آنها بسیار ضروری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان کبودرآهنگ در عملیات های کربلای پنج و والفجر هشت قریب ۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: در مناسبت های مختلف باید یاد و نام شهدا را ساری وجاری کنیم تا ارزشهای انقلاب زنده بماند.

اسماعیلی ترویج مکتب شهادت را در راس برنامه های فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: این موضوع در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و اجازه نمی دهیم گفتمان انقلاب زیر فشار رسانه های خارجی از کلام ما حذف شود.

وی همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را سرفصل همه فعالیت ها و کارکردهای حاکمیت دینی دانست و گفت: اجرای دقیق این بیانه را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مد نظر قرار داده ایم.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در جریان سفر به شهرستان کبودرآهنگ با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.

“محمدمهدی اسماعیلی” شب گذشته در سفری غیررسمی به شهرستان کبودرآهنگ(زادگاهش) رفت و با جمعی از جوانان این شهرستان دیدار و گفت وگو کرد.

وی همچنین در یادواره شهدای پنجم آبان شهرستان کبودرآهنگ که به طور همزمان در نماز جمعه این شهر برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

در ۵ آبان سال ۱۳۵۷ و ۱۰۴ روز مانده به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم شهرستان کبودرآهنگ در حرکتی انقلابی و با تظاهرات به حکومت پهلوی اعتراض کردند که با تیراندازی عوامل رژیم پهلوی، ۵ نفر شهید و ۲۱ نفر زخمی شدند.
به همین مناسبت و در پاسداشت این شهدای گرانقدر، پنجم آبان به نام روز کبودرآهنگ نامگذاری شده است