فعالیت مجمع ایثارگران، شعبه خوزستان رسما آغاز شد

با سخنرانی دبیر کل و طی نشستی مجازی، فعالیت رسمیِ مجمع ایثارگران،شعبه خوزستان آغاز شد.مراسم تاسیس شعبه مجمع ایثارگران خوزستان با حضور سید جواد امام دبیر کل مجمع ایثارگران و آقای مهدی کیانی عضو شورای مرکزی و رییس ستاد دومین کنگره سراسری مجمع ایثارگران و نیز با حضور جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب خوزستان […]

با سخنرانی دبیر کل و طی نشستی مجازی، فعالیت رسمیِ مجمع ایثارگران،شعبه خوزستان آغاز شد.مراسم تاسیس شعبه مجمع ایثارگران خوزستان با حضور سید جواد امام دبیر کل مجمع ایثارگران و آقای مهدی کیانی عضو شورای مرکزی و رییس ستاد دومین کنگره سراسری مجمع ایثارگران و نیز با حضور جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب خوزستان به صورت مجازی در روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ برگزار گردید.

آقای سید جواد امام در این نشست ابراز داشت: مجمع ایثارگران، صبغه و ریشه خود را در دوران دفاع مقدس می داند، ولی به عنوان ایثارگر، هرگز مجموعه خود را نماینده تمامی ایثارگران نمی داند. ما فرهنگ ایثارگری را فراتر از یک دوران خاص تاریخی و مرتبط با همه حوزه ها و دوره ها می دانیم و به دنبال آن هستیم که فرهنگ ایثار را در تمام جامعه که بخشی از آن مربوط به دوران دفاع مقدس است، گسترش دهیم.

این تشکل، دیگر احزاب ایثارگر را حتی با داشتن تفکرات مخالف، هیچ گاه رقیب خود نمی داند. ما به کوشیدن در جهت منافع خودمان فکر نمی کنیم. آنچه امروز در کل کشور، گم شده، منافع ملی است. باید گعده بازی و جریان های جناحی را در جهت تحقق منافع ملی هدایت کنیم.ما از حاکمیت مطالبه گری می کنیم اما نه برای سهم خواهی فردی و گروهی، بلکه برای مطالبات به حقی که در جامعه وجود دارد و در راستای منافع ملی تلقی میشود دغدغه داریم.

وی در باره عملکرد دولت روحانی گفت: ما می توانیم دلایل مان را بگوییم که چرا از روحانی حمایت کردیم ولی نمی توانیم توجیه گر مجموعه تصمیمات دولت ایشان باشیم.اگر هشت سال پیش، از روحانی حمایت کردیم به آن خاطر بود که کسی بهتر از روحانی نبود و قطعا اگر از روحانی حمایت نمی کردیم، الان در شرایط دیگری می بودیم ولی نمی توانیم توجیه گر عملکرد دولت ایشان باشیم.

جواد امام در خصوص تصمیمات نهاد اجماع ساز گفت:نهاد اجماع ساز در این دوره شکل گرفته است و بنا دارد که مصوباتش را به موافقت آقای خاتمی برساند. نهاد اجماع ساز که در حال حاضر جبهه اصلاح طلبان ایران نامیده میشود از تجارب پیشین در شورای عالی سیاست گذاری بهره می گیرد.ما در انتخاباتی شرکت خواهیم کرد که آزاد، سالم، رقابتی و قانونی باشد و خوشبختانه مجمع ایثارگران در شکل گیری این نوع تفکر، نقش اساسی داشته است. امروز اصلاح طلبان تلاش شان این است که در انتخابات مشارکت داشته باشند و بدنبال مطالبات اصیل خود با کاندیدایی اصلاح طلب هستیم.

جواد امام در خصوص هزینه رد صلاحیت های قابل بحث گفت: اگر کاندیدای اصلاح طلب اجازه حضور پیدا نکند، هزینه آن برعهده کسانی است که مانع می شوند. هزینه تبعات منفی عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات متوجه ما نیست. نتیجه در نگاه ما، پیروزی در انتخابات نیست بلکه نتیجه عبارتست از پرداخت هزینه توسط کسانی که مانع تحقق مطالبات مردم می شوند. آنها باید مسئولیت ایجاد موانع و هزینه هایش را بپردازند.اصلاح طلبی امروزه در جامعه ریشه دوانیده است. همه تلاش رقیب، جلوگیری از شکل گیری و ائتلاف همه احزاب و گروه های اصلاح طلب بوده است و لذا همه باید به دنبال تجمیع باشیم و رقابت های درونی را به حداقل برسانیم. ما فکر می کنیم می توانیم در این زمینه حلقه وصل احزاب اصلاح طلب باشیم.

امروز شاهد تقابل دو اندیشه ایم.اندیشه امام و نگاه کسانی که به نام امام علیه تفکر ایشان ، گام برمی دارند.این تفکر با اندیشه امام هیچ نسبتی ندارد. امروز کسانی از ایثارگری، شهدا و دفاع مقدس دم می زنند که در آن صحنه ها هیچگونه حضوری نداشته اند.در این فرصت مناسب بجاست که شکل گیری شعبه مجمع ایثارگران در خوزستان را تبریک و به حضار خوش آمد بگویم. امیدواریم که این حزب بتواند در ایجاد همدلی بیشتر بین احزاب اصلاح طلبان استان نقش موثری ایفا نماید.

مجمع ایثارگران تاکنون کاندیدای خاصی را در نظر ندارد و از کاندیدای مورد اجماع جبهه اصلاح طلبان ایران با شرایطی که وجود دارد حمایت می کند. مجمع ایثارگران به هر قیمتی حاضر به مشارکت در انتخابات غیر رقابتی نخواهد بود. در انتخابات باید حاضر شویم و مطالبات را مطرح کنیم . باید به میدان بیاییم اما نه اینکه حتما به امید پیروزی باشیم بلکه باید جایگاه خود را معین و هزینه های دیگران را نیز مشخص نماییم.تمام تلاشمان این است که همراه با جمع مطالبات را دنبال کنیم. اگر تصمیمات در خور جایگاه اصلاح طلبی نباشند، همراه با دیگر گروه های همفکر، عمل می کنیم.

در ادامه این نشست، مهدی کیانی عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران ابراز داشت: مجمع ایثارگران دنبال سهم خواهی و منافع فردی نیست بلکه به دنبال منافع ملی است. نگاه ما هرگز به منافع شخصی و حزبی نیست و منافع را بگونه ای ملی در نظر داریم. ما دنبال کاندیدای عاریتی نمی رویم بلکه با کاندیدای حداکثری خودمان وارد انتخابات خواهیم شد. مجمع ایثارگران در انتخابات ۱۴۰۰، به دنبال کار جمعی و همگرایی در گروه های اصلاح طلب است، همراه با گروه های همفکر، به دنبال کاندیدای حداکثری با شاخصه های اصلاح طلبی هستیم.