شمخانی : اجازه ندهیم افراد برمبنای جنس ، شکل ، حزب ، سلیقه ،جناح و قومیت نزدیک و یا دور از ما بشوند

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی سال‌ها پیش و در ششمین ساگرد شهادت این فرمانده درباره شخصیت حاج داود کریمی گفته است:« شاید حاج داود کریمی برای بسیاری به دلیل عدم تمرکز رسانه‌ای شخصیت مکشوف و پروضوحی نبوده باشد.ما که در کنار ایشان و در خدمت رزمندگان اسلام بودیم شاید او را بهتر […]

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی سال‌ها پیش و در ششمین ساگرد شهادت این فرمانده درباره شخصیت حاج داود کریمی گفته است:« شاید حاج داود کریمی برای بسیاری به دلیل عدم تمرکز رسانه‌ای شخصیت مکشوف و پروضوحی نبوده باشد.ما که در کنار ایشان و در خدمت رزمندگان اسلام بودیم شاید او را بهتر بشناسیم و داود کریمی یکی از شفاف‌ترین زرمندگانی بود که می‌شناختیم.در حقیقت یکی از عناصر وجودی شهید حاج داود کریمی شفافیت او بود. حاج داود کریمی هرگز دو شخصیتی نشد.داود کریمی در پایین‌ترین حد درجه هم آن چیزی که بود و آن چیزی که می‌نمایاند را دو تا نکرد.

1412_635453907526879731_s

داود کریمی یکی از پیشتازان تهرانی‌های حاضر در جنگ بود.تکرار می‌کنم داود کریمی هرگز شخصیتش دو تا نشد. برای هیچ موردی دو تا نشد. لذا هم تحمل او برای دیگران آسان و هم تحمل دیگران برای او آسان بود.چیزی که ما امروز کمتر به آن بها می‌دهیم که همدیگر را تحمل کنیم. شهید داود کریمی یکی از نمادهای اصلی بیان این نکته است.در آن زمان شفافیت در رزمندگان موج می‌زد و شخصیت هیچ‌کس دوگانه نبود. حاج داود کریمی یکی از کسانی بود که به این نکته باور داشت و در فرهنگ شدن این باور هم تاثیر بسزایی داشت. در آن زمان میدان جنگ میدان رقابت برای ایثار بود نه برای قدرت. داود کریمی قدرت تحمل‌پذیری‌اش ناشی از این فرهنگ حاکم به جبهه بود که خود یکی از فرهنگ‌سازان جبهه بود.

حاج داود کریمی از کلمات و اصطلاحات پیچیده برای انتقال مفاهیم خودش استفاده نمی‌کرد و هیچ‌وقت طعنه را در ادبیات خودش دخالت نمی‌داد، اگر نسبت به هر فردی، ولو بنی‌صدر نقدی داشت روبه‌رو به او منتقل می‌کرد. هرگز در خفا حامی بنی‌صدر نبود و در آشکار مخالف او. داود کریمی همواره محور مخالفت با بنی‌صدر بود. در آشکار و در خفا با او مخالفت می‌کرد. این درسی است که داود کریمی به ما داد که واژه‌هایی را که برای مردم انتخاب می‌کنیم واژه‌های شفاف و روشن و قابل فهم برای آنها باشد و هم اینکه دو رو نباشیم. اجازه ندهیم افراد برمبنای جنس و شکل و حزب و سلیقه و جناح و قومیت نزدیک و یا دور از ما بشوند. هرکس که معتقد به باورهای انقلاب اسلامی است که باورهای آشکار و روشنی است، خودی است و اصولا در ملت ایران غیر خودی وجود ندارد. دشمنان ما غیرخودی هستند.»