افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: حماس پیروز شد، اسرائیل شکست خورد

افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی آمریکا، توافق آتش‌بس موقت میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را اقدامی خوب و مثبت برای هر دو طرف توصیف کرد و در عین حال افزود که این یک «پیروزی» برای حماس است. «اسکات ریتر» افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی آمریکا در این خصوص عنوان کرد: این آتش‌بس که با […]

افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی آمریکا، توافق آتش‌بس موقت میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را اقدامی خوب و مثبت برای هر دو طرف توصیف کرد و در عین حال افزود که این یک «پیروزی» برای حماس است. «اسکات ریتر» افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی آمریکا در این خصوص عنوان کرد: این آتش‌بس که با مذاکرات میان حماس و اسرائیل و با میانجی‌گری قطر به طور مشترک توافق شد، باید در نظر داشته باشید که چیزی جز پیروزی برای حماس نیست.

براساس گزارش میدل‌ایست‌مانیتور، وی افزود: اسرائیل به‌رغم موضع خصمانه خود که گفته بود حماس را نابود می‌کند، با این توقف موافقت کرده است. در واقع اسرائیل با توقف موقتی موافقت کرده زیرا او تحت فشار است و می‌داند که پیروز نمی‌شود.اسکات ریتر پیرو اظهاراتش تاکید کرد: حماس اعلام کرده که یکی از اهداف اصلی‌اش آزادسازی زندانیان فلسطینی به خصوص زنان و کودکان بوده است و این توقف بیانگر پیروزی مهم برای حماس و شکست تحقیرآمیزی برای اسرائیل می‌باشد. همچنین این توافق نشان می‌دهد که همه چیز برای اسرائیل به خوبی پیش نمی‌رود.

این افسر سابق آمریکایی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی خاطرنشان کرد: البته این نتیجه نباید برای کسی غافلگیرکننده باشد، زیرا هنگامی که حماس عملیات خود را در تاریخ هفتم اکتبر آغاز کرد؛ عملیاتی بود که سال‌ها برای اجرای آن آماده‌سازی کرده بودند. همچنین توجه دقیق حماس به عملیات و اقداماتش مشهود بود و ضعف اسرائیل را بیشتر فاش می‌کند.

ریتر در پایان افزود: اسرائیل هرگز نمی‌خواست در این موقعیت قرار بگیرد، به همین دلیل آن‌ها چیزی به نام پروتکل هانیبال را پذیرفتند، که اساسا به نیروهای اسرائیل می‌گوید سربازانی را که توسط حماس یا حزب‌الله اسیر شده‌اند را بکشند.پروتکل هانیبال یک اقدام امنیتی و نظامی بسیار محرمانه است که توسط دشمن صهیونیستی با هدف ممانعت از افتادن سربازانش به دست نیروهای مقاومت یا سایر جبهه‌ها استفاده می‌شود و اساساً مبتنی بر کشتن سربازانش در صورت اسارت به جای آزادی آنها یا انجام مذاکرات است.