بازدید میدانی معاون عمرانی وزیر کشور از شهر کوت عبدالله

معاون عمرانی وزیر کشور از شهر کوت عبدالله بازدید کرد. معاون عمرانی وزیر کشور به همراه معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان از مناطق شهرستان کارون (کوت عبدالله) بازید کرد.جمالی نژاد از سازه ها و عرشه  پل ششم، کوت نواصر، کوی شریعتی، خیابان فشار قوی درویشیه ، شهرک بسیج، خیابان امام رضا(ع) […]

معاون عمرانی وزیر کشور از شهر کوت عبدالله بازدید کرد. معاون عمرانی وزیر کشور به همراه معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان از مناطق شهرستان کارون (کوت عبدالله) بازید کرد.جمالی نژاد از سازه ها و عرشه  پل ششم، کوت نواصر، کوی شریعتی، خیابان فشار قوی درویشیه ، شهرک بسیج، خیابان امام رضا(ع) بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت جوی های روباز، نوار های حفاری رها شده ناشی از لوله گذاری فاضلاب و همچنین اوضاع نامناسب آسفالت معابر قرار گرفت.

سید سعید سید باب المراد در این بازدید با بیان اینکه کوت عبدالله با مشکلات مهم و اساسی مواجه بوده اظهار کرد  : قرار دادن کوتعبدا.. در ردیف مناطق محروم می تواند موجب ۵۰ درصد معافیت مالیاتی این شهر و زمینه ترغیت و ورود شرکت های صنعتی وسرمایه گذاری در کارون و کوت عبدالله و در نتیجه بحث ایجاد اشتغال و توسعه این منطقه تسریع می گردد.شهردار کوت عبدالله گفت : یکی دیگر از مشکلات این منطقه که منجر به افزایش سهمیه قیر ،وام ساخت و ساز و … می شود ثبت بافت های فرسوده شهر کوت عبدا… است.

شهردار کوت عبدالله افزود : اصلاح آمار جمعیتی کوت عبدا.. و ضریب آلایندگی که مبنای تخصیص اعتبار مرتبط با ارزش افزوده است باید در دستور کار مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.شهردار کوت عبدالله از معاون وزیر کشور و معاون استاندار خوزستان خواهان اصلاح و تجدید نظر در میزان مبلغ ارزش افزوده تخصیصی به این شهر شد و گفت : با توجه به اختصاص مبلغ ناچیز ارزش افزوده طی ماه جاری به شهرداری کوت عبدالله، خواهان اصلاح میزان اعتبار تخصیصی هستیم که در حال حاضر یکی از اولویت ما در راستای سر و سامان بخشیدن به عقب افتادگی ها و پرداخت مطالبات کارگری شهرداری کوت عبدالله می باشد امیدوارم با اصلاح مبلغ ارزش افزوده به عمران شهر کمک بشود تا بتوانیم در اسرع وقت برای شهرداری کوت عبدالله درآمدهای پایدار تعریف کنیم.

باب المراد در پایان خطاب به معاون عمرانی وزیر کشور اظهار داشت : از دکتر جمالی نژاد که همواره نگاه ویژه ای به مناطق محروم خصوصاخوزستان دارند ، انتظار می رود در موضوع تحویل ماشین آلات مورد نیاز خدمات شهری مشارکتی و اهدایی ، قیر رایگان جهت آسفالت معابر،تخصیص اتوبوس و تامین اعتبار مورد نیاز جهت احداث کارخانه آسفالت که یکی از اساسی ترین نیاز های شهر کوت عبدا.. است مساعدت نماید.

دکتر جمالی نژاد پس از استماع مطالبات مطروحه از سوی شهردار کوت عبدالله خاطرنشان کرد : شهردار کوت عبدالله برآورد میزان اعتبارات مورد نیاز احداث جوی دفع آب های سطحی، جداول و روکش آسفالت معابر کوت عبدا… را در اسرع وقت به معاونت عمرانی وزیر کشور اعلام کند.

در ادامه این بازدید دکتر عبیات نیز اظهار کرد : با پیگیری های معاونت عمرانی استانداری خوزستان مقرر گردید جلسه مشترکی باصنایع فولاد، شهرداری کوت عبدا… و اهواز در راستای تسریع بازسازی و مرمت پل ششم تشکیل گردد.دکتر خلیلیان استاندار خوزستان که همواره بیشترین حضور و بازدیدهای سرزده را از مناطق محروم استان دارد پس از پایان بازدیدمعاون عمرانی وزیر کشور، به شهردار کوت عبدا.. برای حل مشکلات این شهر و حضور در شهرداری مذکور برای بررسی و رفع مشکلاتاین شهر قول داد.

امید می رود با همت و نگاه ویژه ای که از سوی نماینده معزز ولی فقیه در استان، استانداری خوزستان وسایر مسئولان برای رفع محرومیت و مشکلات شهرستان کارون و بالاخص شهر کوت عبدالله وجود دارد بزودی شاهد تحول اساسی دراین منطقه حساس باشیم.