نگاه شهردار جوان و انقلابی آبادان به مسئله بانوان و خانواده، ویژه است

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر آبادان :نگاه شهردار جوان و انقلابی آبادان به مسئله بانوان و خانواده، ویژه است.حیاوی با بیان اینکه نگاه شهردار آبادان به مسئله بانوان و خانواده ویژه است، گفت: پیگیری احداث پارک بانوان، تقویت بازارچه بانوان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و خوداشتغالی زنان، پرداخت هدیه روز زن، پرداخت […]

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر آبادان :نگاه شهردار جوان و انقلابی آبادان به مسئله بانوان و خانواده، ویژه است.حیاوی با بیان اینکه نگاه شهردار آبادان به مسئله بانوان و خانواده ویژه است، گفت: پیگیری احداث پارک بانوان، تقویت بازارچه بانوان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و خوداشتغالی زنان، پرداخت هدیه روز زن، پرداخت پاداش تشویقی ازدواج و همچنین راه اندازی گروه بانوان آتش‌نشان برای نخستین بار در کشور از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات شهردار و شورای اسلامی شهر آبادان به منظور حمایت از بانوان و تحکیم خانواده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر آبادان؛ کوثره حیاوی با اشاره به اهمیت ویژه جایگاه بانوان و خانواده در جامعه، اظهار کرد: سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزه بانوان و خانواده منجر به پروژه‌های اجرایی و طرح‌های پیشران در این زمینه خواهد شد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر آبادان، نقش بانوان در برنامه میان مدت را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: ساز و کار این مسئله در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر آبادان در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: در حال تدوین برنامه هایی در حوزه بانوان هستیم که در  نهایت تبدیل به راهبرد و طرح‌های پیشران خواهد شد.

حیاوی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای امنیت بانوان، تاکید کرد و ابراز داشت: بخش‌های مهمی مانند توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای امنیت بانوان در فضای زیست پذیری شهری تعریف شده است و یکی از این شاخص ها احداث پارک بانوان است که طرح مطالعاتی در آن در حال پیگیری است.

وی به اقدامات شهرداری آبادان در حوزه بانوان و خانواده اشاره کرد و اذعان داشت: لایحه طرح‌های پاداش تشویقی ازدواج و هدیه روز زن برای کارکنان شهرداری از سوی شهردار آبادان به صحن شورا رسیده و این طرح‌ها با نظر مساعد اعضای شورا به تصویب رسیده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان، توجه ویژه به خانواده‌های پرجمعیت، دیپلماسی شهری، اشتغال و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار و همچنین لزوم داشتن نگاه ویژه در موضوع افزایش جمعیت در همه ابعاد مدیریت شهری را بسیار ضروری و حائز اهمیت دانست و تاکید گرد: خوشبختانه با توجه به اینکه شهردار جوان و انقلابی آبادان به تحکیم خانواده و حمایت از بانوان نگاه ویژه‌ای دارند یکی از برنامه‌های این کمیسیون و شهرداری برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و خوداشتغالی بانوان است.

وی بیان کرد: این طرح نیز در حال پیگیری است و به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.حیاوی با بیان اینکه اگر از میزان ظرفیت و اثرگذاری حضور زنان در جامعه به‌خوبی استفاده شود جامعه به‌ سمت و سوی متعالی شدن گام برمی‌دارد، خاطر نشان کرد: نقش کنونی زنان در پذیرش مسئولیت‌های مهم اجتماعی در جامعه کمرنگ شده است، از این رو با پیشنهاد شهردار در نظر داریم برای نخستین بار گروه بانوان آتش نشان را در شهرداری آبادان راه‌اندازی کنیم.

وی بانوان را به عنوان بخش مهم و گسترده از جامعه و تاثیر گذار در پیشبرد اهداف کشور برشمرد و تاکید کرد: کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر آبادان با هدف ساماندهی فعالیت زنان، پرداختن به آسیب ها و چالش های پیش رو این قشر و حمایت مادی و معنوی از زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر آبادان، ادامه داد: همچنین شناسایی مسائل، مشکلات و معضلات بانوان و جوانان، برنامه‌ریزی برای تقویت مشارکت همه‌جانبه زنان، بررسی مشکلات اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ایجاد هماهنگی بین واحدهای امور بانوان ادارات شهرستان، هماهنگی با دفتر امور بانوان استانداری در خصوص امور محوله بخشی از وظایف کمیسیون بانوان شوراهای اسلامی شهر است.

وی خطاب به زنان شاغل در مدیریت شهری آبادان گفت: بانوان شاغل در شهرداری بهترین زنان اجرایی هستند بنابراین با کمک آنها باید دست به دست هم دهیم و برای آینده خود و زنان شهر برنامه ریزی کنیم.

حیاوی، توانمندسازی بانوان شهر و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی آنان در حوزه‌های مختلف را از برنامه های مهم کمیسیون امور بانوان در سال جاری خواند و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت بالای زنان در رفع مشکلات جامعه گام‌های مثبتی برداشته می شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر آبادان در پایان از برنامه ریزی برای تقویت بازارچه بانوان شهر آبادان خبر داد و گفت: امیدواریم که بانوان شهر آبادان و کشور ما بتوانند با بهره‏گیری از تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام، جایگاه شایسته‏ فردی و اجتماعی خود را دریابند.