تقدیر از “بی بی لوعه” و فیلم مستند “ایوب مروانی” در جشنواره رسام

مستند «مادری از دارخوین» در جمع برگزیده های جشنواره فیلم کوتاه رسام قرار گرفت.فیلم کوتاه مادری از دارخوین ساخته “ایوب مروانی” درباره زندگی بی‌بی لوعه ناصریان پیرزن عرب اهل دارخوین می باشد که لقب «مادر جبهه‌ها» را به خود اختصاص داده است. مستند ایوب مروانی پیرامون مادر دارخوین موفق به دریافت جایزه برگزیده جشنواره بین‌المللی […]

مستند «مادری از دارخوین» در جمع برگزیده های جشنواره فیلم کوتاه رسام قرار گرفت.فیلم کوتاه مادری از دارخوین ساخته “ایوب مروانی” درباره زندگی بی‌بی لوعه ناصریان پیرزن عرب اهل دارخوین می باشد که لقب «مادر جبهه‌ها» را به خود اختصاص داده است.

مستند ایوب مروانی پیرامون مادر دارخوین موفق به دریافت جایزه برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در اهواز شد. همچنین در برنامه اختتامیه با اهدای تندیس از بی بی لوعه تقدیر شد

  لوعه متولد سال ۱۲۹۴ و ساکن دارخوین است، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که شهر دارخوین خالی از سکنه می‌شود، بی‌بی‌بی لوعه در دارخوین می‌ماند و همراه با پسرانش، ضمن تشکیل دهی نیروهای مردمی، خدماتی را ارائه می‌دهد. به رزمندگان می‌دهند که از آن جمله می‌توانم نان و غذا، شستن لباس‌های رزمندگان و … اشاره کرد.
 بسیاری از رزمندگان آن سال‌ ها که در این منطقه عملیاتی در خدمت می‌ کردند، لوعه را به خوبی می‌ شناسند و حتی به واسطه فعالیت‌ هایش به او لقب «مادر جبهه‌ها» را می‌دهند.لوعه ناصریان که مردم دارخوین او را بی‌بی صدا می‌سازند یک قرن زندگی‌اش را بدون هیچ فراموشی به یاد دارند.