ویژه فرماندار ویژه!

قریب به دو سال و نیم پیش سکان فرماندار آبادان به عزیزاله شهبازی که چهره ای با صبغه ی روشن اصلاح طلبی سپرده شد تا به جای بهرام ایلخاص زاده نماینده دولت تدبیر و امید باشد.آقای دکتر یادتان هست که اصلاح طلبان آبادانی چه آشکارا از حضورتان مشعوف شده و امیدوارانه شما و برنامه های […]

قریب به دو سال و نیم پیش سکان فرماندار آبادان به عزیزاله شهبازی که چهره ای با صبغه ی روشن اصلاح طلبی سپرده شد تا به جای بهرام ایلخاص زاده نماینده دولت تدبیر و امید باشد.آقای دکتر یادتان هست که اصلاح طلبان آبادانی چه آشکارا از حضورتان مشعوف شده و امیدوارانه شما و برنامه های تان را به تماشا نشسته بودند؟ در خاطرتان هست خیل جوانان اصلاح طلب و حتی اصول گرای آبادان را که برای حل معضلات ریز و درشت این دیار دردمند چگونه سرپنجه های تدبیر شما را انتظار می کشیدند؟

آری آقای شهبازی! تعلق خاطرتان به تفکر ناب اصلاح طلبی به کنار خواه ناخواه نام شما برای ما با آزادی، مردم سالاری، اخلاق، جامعه ی مدنی، جنبش دانشجویی و … عجین گشته بود. شما نماینده ی دولت مجروح اما سربلندی بودید که طنین آوای رییسِ مظلومش هنگامی که می گفت: ” من از ایران سرفراز آمده ام”، هنوز هم گوش ها را نوازش می دهد. شما کارگزار دولتی بودید که با وجود این که هر نه روز یک بار مدیرانش را احضار و بازخواست می کردند اما سرسختانه بر حقوق شهروندان پای می فشرد و مطالبات افکار عمومی را بر هر امر دیگری اولویت می داد.

یاد خوش آن روزها بخیر جناب فرماندار! همان روزهای شیرینی که آن مرد با عبایی شکلاتی، لبخند شیرینی بر لب و طرح شعار “گفتگوی تمدن ها” برای ما در جهان آبرو می خرید. همان مردی که از صمیم قلب و عمق جان فریاد بر می آورد: “زنده باد مخالف من” و بر این باور بود که در نبود منتقدان منصف، امور هیچ گاه به سامان نخواهند شد و ما تا به حقیقت پیوستن کابوس احمدی نژاد به این باور نرسیدیم.

آقای شهبازی؟ تشکیلات مردم نهاد فعالیت های سازمان یافته و هدف مندشان در دولت اصلاحات کلید خورد و حال به شبکه ای عظیم و گسترده بدل شده اند که تا دور افتاده ترین روستاهای کشور را تحت پوشش قرار داده اند. همان ها که حال آبادان ما نیز از یمن وجودشان بی نصیب نمانده ،شما را چه شده است آقای دکتر؟

آری که نه روحانی خاتمی است و نه امروز دیروز اما آیا باید با وجود انتساب دولت به اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل برای شما هویتی متفاوت از قبل قائل شد؟ نکند نیروی جسور و پرتوان سال های گذشته دولت اصلاحات به مدیری خنثا و خسته بدل شده است! کار به جایی رسیده است که تحمل شنیدن کوچکترین گله از سوی شهروندان را ندارید و برای دیدار با شما نا امیدانه ساعتها پشت درهای بسته می مانند و حتی در صورت پافشاری در دیدار با شما با نیروهای حراست مواجه می شوند .

آقای فرماندار! به کجا چنین شتابان ؟ مگر برخورد و فشار با روح اصلاح طلبی سازگار است؟ اصلاح طلبی به روش و منش است جناب فرماندار نه به نام و نشان. اصلاح طلبی تعریف شفاف و البته ساده ای دارد که با آن چه شما این روزها در دستور کار قرار داده اید، در تباین آشکار است.

یک دوست اصلاح طلب