الباجی : صنایع و سازمان ها در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های کارون گام های عملی بردارند

صنایع و سازمان ها در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های کارون گام های عملی بردارند..در راستای مطالبات شهروندان و فعالان اجتماعی شهرستان کوت عبدالله و با پیگیری مهندس جواد الباجی نماینده مردم اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ، نشست شورای اداری استان با هدف بررسی و رفع برخی […]

صنایع و سازمان ها در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های کارون گام های عملی بردارند..در راستای مطالبات شهروندان و فعالان اجتماعی شهرستان کوت عبدالله و با پیگیری مهندس جواد الباجی نماینده مردم اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ، نشست شورای اداری استان با هدف بررسی و رفع برخی از مشکلات اساسی شهرستان کارون و تقویت زیرساخت های عمرانی ، ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی با حضور ۱۳ تن از مدیران و استاندار خوزستان در فرمانداری کارون برگزار شد.

در این جلسه جواد الباجی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان مشکلات این شهرستان و تاکید بر تقویت زیرساخت ها و همچنین ضرورت همراهی و مشارکت صنایع پیرامونی در روند توسعه کوت عبدالله و روستاهای تابعه گفت : متاسفانه شرکت توسعه نیشکر باتوجه به ایجاد آلایندگی و نیز استفاده از زیرساخت های کارون نه حق آلایندگی و نه ارزش افزوده قانونی را مطابق مصوبات مجلس و دستورالعمل های دولت به شهرستان پرداخت نمی کند این شرکت موظف است در قبال زمین های کشاورزی مردم، جوانان کوت عبدالله را در راستای اشتغال زایی و توانمند سازی بکار بگیرد. بنده از آقای استاندار و همه مدیران می خواهم که صنایع و سازمان ها در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های کارون گام های عملی بردارند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود : شهرستان کارون نیازمند ایجاد شهرک صنعتی یا ناحیه صنعتی است تا عرصه و کانونی جهت گسترش صنایع تبدیلی بویژه برای محصولات نخلستان ها و تاکستان ها باشد. وی در بیان دیگر مطالبات مردم شهرستان کارون اظهار داشت : استقرار شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در راستای توسعه ظرفیت های آموزشی و گسترش تحصیلات تکمیلی و فنآوری های کاربردی یک ضرورت جدی و بستر توسعه متوازن و پایدار منطقه را فراهم خواهد ساخت. الباجی همچنین خواهان اجرایی شدن مصوبه شهرهای اقماری کنعان و ربیع شد. در پایان نماینده اهواز تاکید کرد : در راستای توسعه خدمات رفاهی و تسهیل امور درمانی باتوجه به پرداخت های کلان حق بیمه توسطه کارگران و کارکنان ساکن در این محدوده و صنایع وابسته مردم نیازمند ایجاد و راه اندازی درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی و تجهیز بیمارستان سینا در چارچوب وعده های پیشین معاون وزیر بهداشت و درمان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز می باشند .ما نگران هستیم که به دلیل نبود مرکز آتش نشانی در کارون و تنها پوشش از طرف اهواز خدای نکرده اتفاق ناگواری بیفتد آنگاه همه مسئول هستیم.