عوض زاد:آمادگی 275 مسجد برای برگزاري اعتکاف در خوزستان

سرپرست فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: 275 مسجد در سراسر استان جهت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف آماده‌ سازی شده‌اند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،صادق عوض‌ زاده اظهار کرد: در استان خوزستان 145 مسجد ویژه خواهران و 130 مسجد ویژه برادران آماده خدمتگزاری به معتکفان بزرگوار است. وی ادامه داد: امروز یکشنبه 21 اردیبهشت […]

سرپرست فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: 275 مسجد در سراسر استان جهت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف آماده‌ سازی شده‌اند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،صادق عوض‌ زاده اظهار کرد: در استان خوزستان 145 مسجد ویژه خواهران و 130 مسجد ویژه برادران آماده خدمتگزاری به معتکفان بزرگوار است.

9302x21x0x13836

وی ادامه داد: امروز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه، آخرین روز ثبت‌ نام در مراسم اعتکاف است و آماری که تاکنون جمع‌ آوری شده نشان می‌دهد نزدیک به 5 هزار نفر برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده‌اند.سرپرست فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که 60 درصد از مجموع شرکت‌ کنندگان را خواهران تشکیل می‌ دهند، افزود: بيشتر شرکت‌ کنندگان از جوانان هستند.عوض‌ زاده اظهار کرد: امسال دستگاه‌ها، افراد خیر و نیروهای مساجد، در جهت افزایش کیفیت برگزاری مراسم اعتکاف همکاری لازم را انجام داده‌اند. با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی و زودتر برگزار شدن امتحانات، تعداد شرکت‌ کنندگان در این مراسم نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است اما از نظر کیفیت می‌ توان پیش‌بینی کرد که مراسم بسیار باشکوه‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود 900 نفر به عنوان متولی و خدمتگزار معتکفان در حوزه تدارکات و پشتیبانی، 150 مبلغ و مبلغه در حوزه تبلیغ و سخنرانی، 25 قاری قرآن در شهر اهواز و حومه و در مجموع50 قاری قرآن در سطح استان خوزستان برگزاری مراسم اعتکاف را برعهده دارند. همچنین گروه‌های خاطره‌گویی، هم‌خوانی و تواشیح نیز در مساجد حضور خواهند یافت و برنامه‌های فرهنگی اجرا خواهند کرد.