تقی زاده : جذب نوآموزان پیش دبستانی در خوزستان طی 2سال اخیر رشد 100 درصدی داشته است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از رشد بیش از 100 درصدی جذب نوآموزان پیش دبستانی در دو سال اخیر خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد تقی زاده که به دعوت سرپرستی روزنامه مردم سالاری در بین اصحاب رسانه سخن می گفت، افزود: در سال تحصیلی 93-92 آمار […]

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از رشد بیش از 100 درصدی جذب نوآموزان پیش دبستانی در دو سال اخیر خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد تقی زاده که به دعوت سرپرستی روزنامه مردم سالاری در بین اصحاب رسانه سخن می گفت، افزود: در سال تحصیلی 93-92 آمار پیش دبستانی ها 30 هزار نفر نوآموز بوده و پس از دو سال هم اکنون تعداد 80 هزار نوآموز تحت پوشش دوره پیش دبستانی قرار گرفته اند.

IMG15592509

وی با اشاره به تحول آماری سی سال گذشته نوآموزان در استان خوزستان توضیح داد: آمار دانش آموزان پایه اول در سال 53 و در آن شرایط فرهنگی و اجتماعی، حدود 41 هزار نفر بوده که از این تعداد 19 هزار نفر دوره پیش دبستانی را طی کردند.این آمار در سال 83 یعنی 30 سال بعد که تعداد نوآموزان 115 هزار نفر بودند، به یک هزار و 500 نفر کاهش یافت. تقی زاده یکی از آثار پیش دبستانی را تربیت نیروی آموزشی برای مدارس برشمرد و گفت: آموزش و پرورش توانست حدود 2 هزار و 450 نفر نیروی خانم از مربیان پیش دبستانی را در مدارس به کار گیرد.این امتیاز را تنها استان خوزستان در سطح کشور برای جذب نیرو داشت.زیر برخی استان ها که کلاس های پیش دبستانی دایر نکرده بودند، نتوانستند نیروی انسانی جدید وارد بدنه آموزش و پرورش کنند. وی ادامه داد : آموزش و پرورش با این اعتقاد که اگر پیش دبستانی توسعه پیدا کند، مشکل کنکور هم حل خواهد شد، پیگیر توسعه این بخش بر اساس شاخص های بین المللی و ملی شده است. پیش دبستانی در واقع جزو دوره های قبل از آموزش رسمی است و با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی جوامع امروز ، سن تعلیم و تربیت پایین تر آمده است.در آیات و روایات اسلامی نیز بر تعلیم و تربیت حتی قبل از تولد هم تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اجرای برنامه توسعه آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد علمی ، آموزشی و فرهنگی است که نیاز به توجه ویژه در همه ابعاد دارد. بر اساس برنامه توسعه آموزش و پرورش شاخص هایی در نظر گرفته شده که بحث پیش دبستانی ، بحث سوادآموزی ، موضوع بهداشت ، توسعه کاردانش و فنی و حرفه ای ، در همه ابعاد و در شاخص های ملی بر اساس برنامه توسعه در دو سال گذشته پیگیری شده است . وی رتبه کنکور و امتحانات پایانی سوم متوسطه را دو شاخص ملی برای ارزیابی و سنجش آموزش و پرورش کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش توانسته است رتبه استان خوزستان را از جایگاه 27 به رتبه 21 ارتقا دهد.و درموضوع امتحانات سوم متوسطه امسال تنها 4 استان رتبه هایشان جا به جا شد که استان خوزستان یکی از آنها بود.در واقع، رتبه از 31 به 30 جابه جا شد.به هر حال حرکت در آموزش به صورت آسانسوری نیست و به صورت پیوسته و مداوم است.