سید رسول موسوی : وزارت کشور در انتخاب استاندار خوزستان شتاب نکند

وزارت کشور در انتخاب استاندار شتاب نکند استاندار را ازبین نیروهای بومی، شایسته و لایق که از قدرت چانه زنی سیاسی و فرهنگی برخوردار باشد انتخاب کند و در این راه از مشورت با نخبگان بزرگ استان خود را بی نصیب نگذارد. سید رسول موسوی در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز ،با بیان اینکه […]

وزارت کشور در انتخاب استاندار شتاب نکند استاندار را ازبین نیروهای بومی، شایسته و لایق که از قدرت چانه زنی سیاسی و فرهنگی برخوردار باشد انتخاب کند و در این راه از مشورت با نخبگان بزرگ استان خود را بی نصیب نگذارد. سید رسول موسوی در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز ،با بیان اینکه استاندار خوزستان باید بر اساس شرایط و موقعیت خاص استان انتخاب شود اظهار کرد: 80درصد بودجه مجلس،50درصد صنعت مادر کشور، 30درصد آب کشور در 4 استان خوزستان است .

4597

وی ادامه داد: از 8و نیم میلیون زمین های کشاورزی بیش از 3و نیم میلیون هکتار در استان خوزستان وجود دارد که این عامل بیش از بیش بر اهمیت استان به لحاظ قطب کشاورزی بودن می افزاید. مشاورسابق فرهنگی استاندار تصریح کرد: مقتدایی با این شرایط سکان داری استان رابه عهده گرفت و کارهای شایسته ای بخصوص در ارتباط با توسعه استان انجام داد. موسوی بیان کرد: مشکل استان همیشه بخاطر نداشتن اعتبارات لازم یا دادن اختیارات و تفیض آنها به شخص یا طیف خاصی نیست بلکه مشکل اصلی استان نداشتن نگاه مثبت دولت های مختلف به آن است که استاندار جدید باید با این دولت ها و این نوع نگاه ها کنار بیاید.

وی خاطر نشان کرد:استان خوزستان از تنوع های فرهنگی و قومی بالایی برخوردار است که هر کسی که بر منصب مدیریت استان تکیه می زند باید بتواند با شناخت دقیق از این تنوع و ظرفیت ها استان را مدیریت کند. موسوی تاکید کرد: استان خوزستان هنوز از عقب ماندگی های ناشی از جنگ با وجود گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ رها نشده است که شایسته است استاندار جدید برای این عفب ماندگی ها طرح و برنامه های دقیق اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی تعریف کند. وی با بیان اینکه از زمان اخراج استاندار تا کنون گزینه های مختلفی برای تصدی پست استانداری از سمت گروهها و طیف های مختلف مطرح شد عنوان کرد:گزینه مورد نیاز استان برای تصدی این پست فردی است که برنامه های توسعه ای استان دفاع و زمینه اجرای آنها را فراهم کند.

موسوی ادامه داد: استاندار جدید باید مبنای فعالیت خود را بر اساس ایجاد ارتباط قومی با طیف های مختلف سیاسی و نخبگان به منظور رسیدن به راه حل های دقیق باشد. وی با اشاره به آمار استان به لحاظ عقب ماندگی در مقایسه با سایر استان ها گفت:استاندار باید برای رفع عقب ماندگی های استان وقت گذاشته و به منظور سرمایه گذاری و جلب مشارکت در استان اعتماد سازی کند. نماینده مردم اهواز در مجلس دوم و سوم بیان کرد: موضوع عقب ماندگی و نبود امکانات رفاهی در مناطق حاشیه نشینی در اهواز و شهرهای دزفول و بهبهان که پس از جنگ محل اسکان جنگ زدگان دشت ازادگان، خرمشهر و ابادان شده است از مسائل مهمی است که توجه به آن اقدام مهمی در مسیر توسعه استان است. وی تاکید کرد: به طور حتم مهمترین مطالبات مردم از استاندار جدید برنامه ریزی برای رفع ریزگرد ها،حفاظت از رودخانه های کارون و کرخه ومحافظت از محیط زیست استان خواهد بود. وی ادامه داد: چرا که زندگی در استان خوزستان به وجود این رودخانه ها گره خورده است و بدون آنها زندگی کشاورزان اطراف آن معنایی نخواهد داشت.

موسوی تاکید کرد: تجاوز به حریم رودخانه های استان تجاوز به موجودیت و کلیت تاریخی و فرهنگی مردم استان است و مردم با آن مبارزه خواهند کرد. وی خاطر نشان کرد: مردم استانداری می خواهند که زبان گویای آنها برای گرفتن مطالبات و جبران عقب ماندگی های استانشان باشد وی خطاب به وزارت کشور گفت:به وزارت کشور توصیه می کنم برای تعیین استاندار خوزستان شتاب نکند و با توجه به مصلحت مردم استان و آنچه را که بتواند مصلحت و آرامش استان را تضمین کند انتخاب کند. وی در پایان از وزارت کشور خواست : استاندار را ازبین نیروهای بومی، شایسته و لایق که از قدرت چانه زنی سیاسی و فرهنگی برخوردار باشد انتخاب کند و در این راه از مشورت با نخبگان بزرگ استان خود را بی نصیب نگذارد.