شمخانی: گروهک‌های تروریستی مثل جیش‌العدل را به خاک سیاه خواهیم نشاند/مرزهای شرقی پاکسازی می‌شود

دبیر شورای امنیت ملی کشور امروز پنج شنبه در جمع مردم در مسجد جامع خرمشهر بر آبادانی این منطقه تاکید کرد و گفت :ما مسوولان باید خرمشهر,این شهر شهدا و مقاومت را باید به عظمت گذشته اش ( ازحیث آبادانی و رونق اقتصادی ) برگردانیم . به گزارش خبرنگار عصر ما ،امیر دریابان علی شمخانی […]

دبیر شورای امنیت ملی کشور امروز پنج شنبه در جمع مردم در مسجد جامع خرمشهر بر آبادانی این منطقه تاکید کرد و گفت :ما مسوولان باید خرمشهر,این شهر شهدا و مقاومت را باید به عظمت گذشته اش ( ازحیث آبادانی و رونق اقتصادی ) برگردانیم .

81101027-5591118

به گزارش خبرنگار عصر ما ،امیر دریابان علی شمخانی دراین اجتماع که کاروان راهیان نور و میهمانان نوروزی نیز حضور داشتند, مشارکت مردم منطقه را درتوسعه و آبادانی خرمشهر مهم توصیف کرد و گفت : 33سال از آزادسازی خرمشهر می گذرد اماچه کسی باید ان را آباد کند؟ به نظر می رسد آبادانی منطقه در دست خود مردم خرمشهر است.

وی بااشاره به ظرفیت بالای اقتصادی استان خوزستان ازجمله وجود منابع غنی نفت و گاز، آب ها و زمین های آماده کشاورزی افزود: برای خرمشهر وجود منطقه آزاد اروند یک فرصت بزرگ به شمار می رود .این منطقه می تواند دروازه تجارت کل استان خوزستان باشد که باید آن را از مرحله قول به عمل برسانیم.دبیرشورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از دلایل قبولیت مسوولیتم درهیات مدیرهرمناطق آزاد مسئله احیای اروند رود و نیز الحاق کامل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند بود.

وی افزود: تا زمانی که اروند رود احیا نشود و این شاهرگ بزرگ کشتیرانی به حالت سابق خود باز نگردد , خرمشهر و آبادان توسعه نخواهند یاقت .دبیر شورای عالی امنیت ملی به مشکلات مربوط به تردد انفرادی زایران از مرز شلمچه خوزستان به عراق اشاره کرد و گفت : بحث زوار را در آینده ای نزدیک حل خواهیم کرد تا مردم بتوانند برای همیشه در طول سال به صورت انفرادی از مرز عبور کنند.

شمخانی برتحقق شعار رهبری درزمینه اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی تاکید کرد و گفت : امروز همانند دوران جنگ تحمیلی , ما متحمل جنگ تحریم هستیم که باید دست در دست هم دهیم تا دشمن را دراین جنگ نیز شکست بدهیم و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همان شعار اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی است عمل کرده و در تحقق آن بکوشیم .

دبیر شورای عالی امنیت ملی از برنامه جدی نیروهای امنیتی برای پاکسازی مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: برنامه جدی برای حفاظت از مرزهای شرقی در دستور کار گرفته و به زودی گروهک‌های تروریستی همچون جیش‌العدل را به خاک سیاه خواهیم نشاند.وی با اشاره به گروگان ‌گیری پنج سرباز کشورمان در مرز با پاکستان گفت: یکی از دلایل این اتفاق بی‌در و پیکر بودن مرزهای شرقی از سوی کشورهای همسایه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد:نیروهای امنیتی ما در حال برنامه ‌ریزی خوبی برای سامان دادن مرزهای شرقی و جلوگیری از تکرار این حوادث تروریستی هستند.وی با اشاره به برنامه جدی نیروهای امنیتی برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی در شرق کشور تصریح کرد: به زودی گروهک ‌های تروریستی همچون جیش ‌العدل را به خاک سیاه خواهیم کشاند.

شمخانی برخورد با این گروهک را کاری بسیار آسان برای نیروهای امنیتی کشورمان توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی در طول 38 سال از عمر انقلاب اربابان این گروهک ‌ها را به زانو درآورده است.