معاون عمرانی استاندار:خوزستان شش هزار پروژه نیمه تمام دارد

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان شش هزار پروژه نیمه تمام دارد که بخشی از این پروژه ها در تعهد وزارت خانه ها است و امیدواریم هرچه زودتر مراحل تکمیل آنها اجرایی شود. به گزارش عصر ما ،ˈاحمد سیاحیˈ عصرشنبه درسومین نشست مشترک آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان های خوزستان در محل سالن شهید هاشمی […]

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان شش هزار پروژه نیمه تمام دارد که بخشی از این پروژه ها در تعهد وزارت خانه ها است و امیدواریم هرچه زودتر مراحل تکمیل آنها اجرایی شود. به گزارش عصر ما ،ˈاحمد سیاحیˈ عصرشنبه درسومین نشست مشترک آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان های خوزستان در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوستان افزود: اعضاء هیات دولت یازدهم معتقد هستند ابتدا باید پروژه هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به اتمام رسیده و سپس پروژه های جدید تعریف شود.

وی در خصوص عملکرد اعضاء شوراها گفت: اعضاء شوراهای اسلامی پیش از انتخابات وعده ها یی به مردم داده اند،اما وضعیت به گونه ای است که به جای عمل به شعارها به دنبال زیر سوال بردن عملکرد گروه های قبل هستند.معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اعضاء شوراهای شهر قرار بود فردی شایسته را به عنوان شهردار انتخاب کرده و بر نحوه عملکرد آن نظارت داشته باشند اما در برخی از شهر های استان نگرانی هایی در خصوص شورا های شهر وجود دارد.

سیاحی با اشاره به اینکه برخی از اعضاء شورای های اسلامی معتقدند نمی توان کار تیمی انجام داد گفت: امیدواریم اعضای شوراهای اسلامی آستانه تحمل خود را بیشتر کنند.وی با اشاره به برخی از مشکلات در استان خوزستان افزود: به نظر مسوولان ارشد استان خوزستان هم اکنون مهمترین دغدغه استان تامین آب آشامیدنی با کیفیت برای مردم است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: در بخش جاده ها و ایمنی راه ها نیز با توجه به اینکه ۲۰ درصد از حمل و نقل سنگین جاده ای کشور در استان خوزستان انجام می شود در این خصوص از سوی وزیر راه قول هایی در خصوص بررسی و رفع مشکلات جاده ها به مسوولان استانی داده شده است.سیاحی با اشاره به اینکه اعضاء شوراها باید به فردی که به عنوان شهردار انتخاب کرده اند اعتماد کنند گفت:اعضاء شوراها باید به شهرداران فرصت بدهند و اگر مشخص شد شهردار توانایی انجام کار را ندارد به دنبال استیضاح باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات برخی از شوراها حاصل رعایت نکردن قوانین است گفت: اعضاء شوراهای شهر دقت داشته باشند که عملکردشان توسط استانداری بررسی می شود.معاون عمرانی استاندای خوزستان بر ضرورت اجرای قانون تاکید کرد و افزود : اعضاء شوراهای شهر باید بدانند که حتی برای مردم نیز نباید کار خلاف قانون انجام دهند.سیاحی گفت: پرداختن به حاشیه شهرها از مسائل مهم است که باید توسط شهرداری ها رعایت شود و اگر مشکلات حاشیه شهرها برطرف نشود مشکلات به درون شهرها منتقل می شود.

وی افزود: اگر اعضاء شوراها و شهردار با یکدیگر هماهنگ نباشند نمی توان انتظار عمران و آبادانی را داشت.معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تورم نیرو یکی از مشکلات اساسی بسیاری از شهرداری ها است گفت: برخی افراد با نفوذ و فشار افراد وارد بدنه شهرداری ها شده اند در حالی که بر اساس بودجه هرساله اعتباراتی خاص برای این امر در نظر گرفته شده و جذب نیرو در شهرداری ها غیر قانونی است.

*حضور شورا ها باید از فساد اداری جلوگیری کند

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فعالیت شوراها باید ازفساد اداری جلوگیری کند گفت: نمایندگان مردم در شواهای اسلامی باید ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی باشند.

ˈفرج الله خبیرˈ افزود: شورای اسلامی یکی از مباحث مغفول مانده در قانون اساسی کشور بود که خوشبختانه از ۱۵ سال پیش با حضور نسلی جدید از کاندیداها شوراهای اسلامی شهرها تشکیل شد.وی با اشاره به اینکه بحث مشارکت مردم در امور حاکمیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: خوشبختانه انتخابات شوراها این مبحث مهم را محقق کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر ها نماینده مردم در تصمیم گیری های کشور هستند گفت: یکی از انتقادهایی که به نحوه عملکرد شوراها می شود این است که اعضاء شوراها خودشان را به مسائل شهرداری ها محدود کرده اند .

*تصویب قانون جامع شهری در وزارت کشور

در ادامه این جلسه مدیر کل امور شهری استاندرای خوزستان گفت: بر اساس بودجه سال ۹۳و ماده۶۷،۶۶و ۶۸ شوراها و شهرداری ها باید بودجه امسال را تا آخر دی ماه به تایید می رسید که تاکنون ۵۳ شهرداری بودجه را ارایه داده و ۲۳ شهرداری هنوز بودجه امسال را تحویل نداده اند.

حمید جولانژاد بیان کرد: دولت یازدهم و وزارت کشور مصصم است تا با تصویب قانون جامع شهری بخشی از مشکلات شهر ها را برطرف کنند.وی با اشاره به ورود میهمانان نروزی به استان خوزستان افزود: شهرهای استان باید به بهترین نحو آماده حضور میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور باشد.

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه برخی از اعضاء شوراها برای نخستین بار در بودجه بندی حضور داشته اند بی شک مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که امیدواریم بستن بودجه شهرداری ها در سال آینده با ثبات بیشتری انجام شود.