یکه تازی شرکت فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال ۱۴۰۲

شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی به شمش فولادی و اسلب بوده است و با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا، ۱۹ درصد بازار شمش ایران و ۳۵ درصد بازار اسلب ایران را به خود اختصاص داده است. حجم کل معاملات شمش فولادی در بورس کالا در سال ۱۴۰۲، ۷ […]

شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی به شمش فولادی و اسلب بوده است و با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا، ۱۹ درصد بازار شمش ایران و ۳۵ درصد بازار اسلب ایران را به خود اختصاص داده است.

حجم کل معاملات شمش فولادی در بورس کالا در سال ۱۴۰۲، ۷ میلیون و ۹۴ هزار تن بوده است که از این معاملات بیش از ۱ میلیون و ۳۴۳ هزار تن آن، یعنی ۱۹ درصد کل حجم معاملات شمش در بازار داخلی، مربوط به عرضه‌های صورت‌گرفته توسط فولاد خوزستان بوده است.

همچنین فولاد خوزستان سهم بی‌بدیلی در تلمین اسلب فولادی کشور داشته است و ۸۲۰ هزار تن اسلب از طریق رینگ داخلی بورس کالا جهت تامین نیازهای نوردکاران محصولات تخت فولادی به بازار تزریق کرده است که حاکی از سهم ۳۵ درصدی این شرکت از کل معاملات اسلب در ایران است. کل حجم معاملات اسلب در بورس کالا بیش از ۲.۳ میلیون تن بوده است.

فولاد خوزستان علی‌رغم محدودیت‌های انرژی در سال گذشته که باعث از دست رفتن ۵۴۰ هزار تن از تولید برنامه‌ریزی‌شده این شرکت تنها در تابستان سال ۱۴۰۲ به دلیل محدودیت‌های برق شد، توانست با مدیریت صحیح و تلاش شبانه‌روزی تمام کارکنان خود، نیازهای بازار داخلی فولاد را به بهترین نحو تامین کند.