هشدار پلیس فتا درباره تهدیدات چهارشنبه‌ آخر سال

رئیس پلیس فتا خوزستان در خصوص خرید،فروش و آموزش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی در شرح این خبر بیان داشت: یکی از مراسم اصیل ایرانیان باستان، جشن چهارشنبه سوری بوده که با این جشن به استقبال جشن بهاری نوروز می رفتند که متاسفانه به علل […]

رئیس پلیس فتا خوزستان در خصوص خرید،فروش و آموزش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی در شرح این خبر بیان داشت: یکی از مراسم اصیل ایرانیان باستان، جشن چهارشنبه سوری بوده که با این جشن به استقبال جشن بهاری نوروز می رفتند که متاسفانه به علل مختلف این جشن و شادی خانوادگی تبدیل به اقدامات خطرناک از جمله استفاده از مواد منفجره و ایجاد مزاحمت و در نتیجه وقوع حوادث تلخ و ناگوار شده است.

وی افزود: طبق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق سلاح و مهمات، هر گونه خرید، فروش، حمل و نگهداری، تبلیغ و توزیع انواع مواد محترقه و منفجره جرم می باشد و پلیس خدمتگزار نیز با افراد متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب و طراحی درگاه پرداخت جعلی، سعی در فروش مواد محترقه در فضای مجازی می کنند و از آنجایی که متقاضیان خرید این اقلام ، اکثرا کودکان و نوجوانانند، قربانیان را به این درگاه جعلی هدایت کرده و سپس حساب بانکی که اکثر مواقع متعلق به والدین است را خالی می کنند. بعد از دریافت وجه، کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

سرهنگ علی حسینی خاطر نشان کرد : همه شهروندان محترم توصیه می کنیم که از هر گونه خرید، فروش و تبلیغ مواد منفجره و استفاده از آن خودداری نمایند زیرا علیرغم لحاظ قانونی جرم هست و از لحاظ مالی و جانی هم خطرناک می باشد. همچنین والدین عزیز با نظارت بر فعالیت آنلاین فرزندان می توانند خاطرات چهارشنبه سوری را شیرین کنند و ان شاء الله چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.