هوای سه شهر خوزستان ناسالم است

هوای شهرهای اهواز، شوشتر و شادگان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور امروز یکشنبه ناسالم اعلام شد.سامانه پایش هوای کشور شاخص هوای اهواز را در ساعت ۱۱ امروز یکشنبه ۱۵۴ و برای شوشتر و شادگان ۱۵۰ ودر وضعیت ناسالم اعلام کرده است. همچنین بر اساس اعلام این سامانه شاخص هوای شهرهای اندیمشک ۱۲۰ و […]

هوای شهرهای اهواز، شوشتر و شادگان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور امروز یکشنبه ناسالم اعلام شد.سامانه پایش هوای کشور شاخص هوای اهواز را در ساعت ۱۱ امروز یکشنبه ۱۵۴ و برای شوشتر و شادگان ۱۵۰ ودر وضعیت ناسالم اعلام کرده است.

همچنین بر اساس اعلام این سامانه شاخص هوای شهرهای اندیمشک ۱۲۰ و دزفول ۱۰۹ ” ناسالم برای گروه های حساس” ثبت شده است.هوای شهرهای بهبهان، ماهشهر، امیدیه، رامهرمز، گتوند و مسجد سلیمان نیز قابل قبول اعلام شدند.

امروز یکشنبه با اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان به دلیل شدت گرفتن آلودگی هوا مدارس شهرستان های اهواز، باوی، کارون و ماهشهر تعطیل شدند.شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است.

این شاخص به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است