سردار اشتری : نزدیک به ۳ میلیون زائر از کشور خارج شده اند

نزدیک به ۳ میلیون زائر از کشور خارج شده اند/ تا خروج آخرین نفر از عراق در خدمت زائران هستیم. فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نزدیک به ۳ میلیون زائر از کشور خارج شده اند و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سفر برگشته اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس مستقر در […]

نزدیک به ۳ میلیون زائر از کشور خارج شده اند/ تا خروج آخرین نفر از عراق در خدمت زائران هستیم. فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نزدیک به ۳ میلیون زائر از کشور خارج شده اند و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سفر برگشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس مستقر در مرز چذابه ، سردار “حسین اشتری “در حاشیه بازدید از مرز چذابه ضمن عرض تسلیت به مناسب اربعین حسینی گفت: بازدیدی از مرزهای مهران، شلمچه،خسروی و امروز هم چذابه داشتیم و بحمدالله وضعیت مرزها عادی و تردد زائران به خوبی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشورتسهیل در تردد زائران و خدمت رسانی به آنها از وظایف فراجا دانست و گفت: هم مرزبانان ما و هم عوامل انتظامی به صورت شبانه روز در خدمت زائران هستند.

وی ادامه داد: آخرین آماری که به دست ما رسیده نزدیک به ۳ میلیون زائر به سمت عتبات عالیات از کشور خارج شده اند و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برگشت داشته ایم و موج برگشت هم شروع شده و ان‌شاءالله عزیزانی که در عتبات عالیات هستند تا قبل از اینکه ترافیک جمعیت شروع شود سفر خودشان را مدیریت کنند و به سلامت به خانه های خود برسند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت : ما هیچ مشکل امنیتی در مرزها نداشتیم و بحمدالله همکاری خوبی بین پلیس و مرزبانان ما با پلیس و مرزبانی عراق وجود داشته و هر کجا هم مشکلی داشتیم عزیزان مرزبانی عراق همکاری کرده و مشکل را حل کردند البته ازدحام جمعیت و گرما زائران عزیز را اذیت کرد اما بحمدالله حمایت ها خوب بود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: توصیه بنده به عزیزانی که در حال برگشت هستند این است که چون حدود یک هفته در سفر بودند و خسته شدند قبل از اینکه با خودروهای شخصی شان حرکت کنند استراحتی انجام دهند تا خستگی و خواب آلودگی نداشته باشند و با آمادگی کامل مسیر را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان فراجا تا خروج آخرین نفر از زائران در خدمت آنها هستند گفت: هیچ موقع مرزهای ما بسته نبوده است، درست است که به دلیل مشکلاتی که در آن سوی مرز اتفاق افتاده چند ساعت متوقف بوده اما هیچ گاه بسته نشده و تردد ممنوع نبوده است.

سردار اشتری در پاسخ به مسائل اتباع بیگانه گفت: روزهای اول مشکلاتی داشتیم اما فرماندهان ما با مرزبانان عراق و همچنین همکاران ما در وزارت کشور صحبت کردند که اتباع خارجی هم خارج شوند و ما الان مشکلی نداریم و آن دسته از اتباع خارجی که مدارک قانونی دارند می توانند از کشور خارج شوند