اعلام حمایت قاطع اتحادیه آفریقا از برجام

موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، نگرانی عمیق خود را از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، اعلام کرد. رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه خود با اشاره به تایید مکرر آژانس بر اجرای کامل تعهدات برجامی کشورمان، افزود: برجام سندی است که به اتفاق […]

موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، نگرانی عمیق خود را از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، اعلام کرد. رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه خود با اشاره به تایید مکرر آژانس بر اجرای کامل تعهدات برجامی کشورمان، افزود: برجام سندی است که به اتفاق آرا، مورد تایید شورای امنیت قرار گرفته است. اتحادیه معتقد است تصمیم اخیر دولت آمریکا زمینه بروز تنش و ناامنی در منطقه را افزایش داده و علاوه بر خدشه‌دار کردن اعتبار تعهدات بین المللی، ضربه‌ای جدی به چندجانبه‌گرایی و رژیم بین المللی بازرسی هسته‌ای وارد کرده است.

اتحادیه آفریقا در این بیانیه کلیه امضاکنندگان برجام را به رعایت تعهدات این سند مهم بین المللی و نجات آن فراخوانده و از تمامی کشورها و جامعی که در حمایت از برجام اعلام موضع نموده اند تقدیر می‌کند.اتحادیه آفریقا که عمیقا به چندجانبه گرایی متعهد بوده و به حقوق بین الملل احترام می‌گذارد، در همکاری با اعضای جامعه بین المللی از هیچ تلاشی برای حمایت از برجام دریغ نخواهد کرد.اتحادیه آفریقا متشکل از ۵۵ کشور عضو آفریقایی است و به عنوان عالی ترین نهاد بین المللی قاره آفریقا، نقش مهمی در تصمیم سازی کشورهای آفریقایی در صحنه بین المللی داراست.