ظریف: اقدام سازمان ملل نمایشی زشت در حمایت از کشور تجاوزگر به یمن بود

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز سه شنبه در بدو ورود به بلغارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش ناکام کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه‌ای ضدایرانی، گفت: آنچه که شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل رخ داد، نمایشی زشت و در راستای حمایت از کشور تجاوزگر به یمن بود. وی ادامه داد: […]

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز سه شنبه در بدو ورود به بلغارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش ناکام کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه‌ای ضدایرانی، گفت: آنچه که شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل رخ داد، نمایشی زشت و در راستای حمایت از کشور تجاوزگر به یمن بود. وی ادامه داد: مطرح کردن قطعنامه ضدایرانی در جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل که توسط ایالات متحده آمریکا و با کمک برخی کشورها انجام شد، نشان‌دهنده عمق وقاحت آنهاست.

ظریف افزود: در واقع این اقدامات تلاشی برای پوشاندن جنایت‌هایی است که خودشان در آن شریک هستند.وزیر امور خارجه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در پی تجاوزات عربستان و متحدانش به یمن، شاهد کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه هستیم.ظریف ادامه داد: فاجعه انسانی در این کشور در حال رخ دادن است ؛ به نحوی که طبق برخی آمار، بیش از یک میلیون نفر در این کشور مبتلا به وبا هستند. در واقع این اتفاقات به دست آمریکا ایجاد شده است.وزیر امور خارجه همزمان در صفحه توئیتر خود نوشت: تلاشِ از روی استیصال آمریکا و انگلیس در شورای امنیت برای سرپوش گذاشتن بر سه سال همدستی‌شان در جنایات جنگی عربستان و امارات در یمن، به شکست انجامید. ایران از آغازین روزهای شروع بحران طرح خود را برای آتش بس، کمک های انساندوستانه، گفت وگو و حکومتی فراگیر ارائه داده بود. این طرح که یک توهم پیروزی نظامی و یا اتهام زنی نیست، هنوز هم تنها راه حل است.

به گزارش ایرنا، انگلیس در قطعنامه‌ای پیشنهادی که با حمایت آمریکا و فرانسه به شورای امنیت ارائه داده بود، ایران را به ناتوانی در جلوگیری از ارسال تسلیحات به یمن متهم می‌کرد. این قطعنامه با وتوی روسیه از تصویب بازماند.ظریف از روز گذشته سفر خود به اروپای شرقی را آغاز کرده است. وی در جریان این سفر در ۴ کشور توقف و با مقام‌های کشورهای صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.