مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ضد موشک های بالستیک ایران را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۱۶۹۸ موسوم به «موشک های بالستیک ایران و اجرای تحریم های بین المللی» را با ۴۲۳ رای مثبت تصویب کرد.در این رای گیری ۲۳۲ نماینده جمهوریخواه و ۱۹۱ نماینده دموکرات رای مثبت دادند و تنها ۲ نماینده مخالفت خود را با این لایحه اعلام کردند. بر اساس لایحه اچ.آر. ۱۶۹۸ سیاست […]

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۱۶۹۸ موسوم به «موشک های بالستیک ایران و اجرای تحریم های بین المللی» را با ۴۲۳ رای مثبت تصویب کرد.در این رای گیری ۲۳۲ نماینده جمهوریخواه و ۱۹۱ نماینده دموکرات رای مثبت دادند و تنها ۲ نماینده مخالفت خود را با این لایحه اعلام کردند.

بر اساس لایحه اچ.آر. ۱۶۹۸ سیاست آمریکا ممانعت از دستیابی ایران به موشک های بالستیک با قابلیت هسته ای اعلام شده است. همچنین رئیس جمهوری آمریکا باید به کنگره درباره زنجیره تولید داخلی و بین المللی مرتبط با برنامه هسته ای ایران گزارش دهد و افراد و شرکت های مرتبط را معرفی کند.در این لایحه آمده است:

رئیس جمهوری باید گزارش مواردی که در آن آزمایش موشک های بالستیک ایرانی ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است را در کنگره ثبت کند.این لایحه افراد و ارگان های زیر را هم تحریم می کند:

۱٫ آژانس های دولتی ایران که مرتبط با برنامه موشک بالستیک هستند
۲٫ ارگان ها و سازمان های خارجی که به برنامه موشک بالستیک ایران کمک می کنند
۳٫ افراد یا آژانس های دولتی خارجی که با ایران تبادل سلاح ها و مواد غیرمجاز دارند
۴٫ افراد خارجی که در تبادل تکنولوژی برای پیشبرد برنامه بالستیک ایران فعالیت دارند