معترضان به انتخاب ترامپ بزرگترین بزرگراه غرب آمریکا را مسدود کردند

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پوشش زنده از اعتراضات مردم آمریکا از انتخاب دونالد ترامپ به رئیس جمهوری بعدی این کشور، گزارش داد معترضان بزرگراه 101 در لس آنجلس را که شمال به جنوب ناحیه غرب آمریکا را به یکدیگر متصل می کند، مسدود کردند، درهمین حال چندین افسر پلیس در اوکلند نیز مجروح […]

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پوشش زنده از اعتراضات مردم آمریکا از انتخاب دونالد ترامپ به رئیس جمهوری بعدی این کشور، گزارش داد معترضان بزرگراه 101 در لس آنجلس را که شمال به جنوب ناحیه غرب آمریکا را به یکدیگر متصل می کند، مسدود کردند، درهمین حال چندین افسر پلیس در اوکلند نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند. بزرگراه 101 در حاشیه غربی آمریکا قرار دارد و از سه ایالت واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا می گذرد، این بزرگراه مهم در غرب آمریکا نواحی شمالی را به جنوب این کشور متصل می کند. سی ان ان امروز /پنجشنه/ گزارش داد: معترضان عروسک ترامپ در لس آنجلس را به آتش کشیدند.

در همین حال ‘جانا واتسون’ (Johnna Watson) از اداره پلیس ‘اوکلند’ ایالت کالیفرنیا در تماس تلفنی به سی ان ان گفت: در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود هفت هزار نفر در اوکلند دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند که پلیس این شهر با توجه به شمار اندک نیروهایی که در اختیار دارد، انتظار چنین تجمع اعتراض آمیزی را نداشت. واتسون به سی ان ان گفت: در جریان تقابل نیروهای پلیس با برخی از معترضان، شماری از افسران پلیس اوکلند مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. این مسئول اداره پلیس اوکلند در پاسخ به سئوال خبرنگار سی ان ان که شمار دقیق نیروهای مجروح شده پلیس را از وی جویا شد، تنها گفت که تعدادی از آنها مجروح شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. سی ان ان ادامه داد: اعتراض ها نسبت به پیروزی ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری، در 15 شهر در ایالت های مختلف در آمریکا در جریان است.

تارنمای خبری ‘برکینگ نیوز’ Breaking News نیز گزارش داد: اداره پلیس لس آنجلس تایید کرد که در جریان اعتراض های ضد ترامپ، 13 معترض را دستگیر کرده است. پیشتر شبکه های خبری آمریکایی ‘ان.بی.سی نیوز’ و سی ان ان از دستگیری و بازداشت 15 تا 30 معترض به انتخاب ترامپ در شهر نیویورک خبر دادند. اعتراض ها در دیگر شهرها و ایالت های آمریکا همچون ‘اورگان’ ، ‘پنسیلوانیا’، ‘آستین’، ‘تگزاس’، ‘بوستون’، ‘فیلادلفیا’، ‘پورتلند’، ‘سیاتل’ ، ‘سانفرانسیسکو’، واشنگتن دی.سی و نیویورک از بامداد امروز (پنجشنبه) و به دنبال پیروزی ترامپ به راه افتاده است.

دونالد ترامپ توانست در انتخابات هشتم ماه نوامبرکه نتایج آن روز گذشته نهم نوامبر اعلام شد با عبور از حد نصاب 270 آرا الکترال برنده این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. شبکه خبری سی ان ان در گزارش خود، آخرین تعداد آرای الکترال شمارش شده برای دونالد ترامپ را 290 در برابر 228 رای الکترال هیلاری کلینتون اعلام کرد. هیلاری کلینتون پس از مشخص شدن باخت خود در تماسی تلفنی با رقیب جمهوریخواه خود، شکست دراین انتخابات را پذیرفت.

82302612-71162019 82302612-71162020 82302612-71162021 82302612-71162022