شب خونین پاریس ؛ عملیات تروریستی داعش 140 کشته و بیش 200 مجروح برجای گذاشت

پلیس پاریس اعلام کردکه دراثر دو تیراندازی و سه انفجار در حدود ساعت 22 جمعه شب به وقت محلی درناحیه های 10 و 11 پاریس، دستکم 30 نفر کشته شدند که بامداد شنبه تعداد کشته ها به 140 نفر و تعداد گروگانها به 100 نفر افزایش یافت، رییس جمهوری فرانسه و وزیرخارجه آلمان در استادیوم […]

پلیس پاریس اعلام کردکه دراثر دو تیراندازی و سه انفجار در حدود ساعت 22 جمعه شب به وقت محلی درناحیه های 10 و 11 پاریس، دستکم 30 نفر کشته شدند که بامداد شنبه تعداد کشته ها به 140 نفر و تعداد گروگانها به 100 نفر افزایش یافت، رییس جمهوری فرانسه و وزیرخارجه آلمان در استادیوم بودند. به گزارش خبرنگار ایرنا این درحالیست که تعداد کشته ها و زخمی ها و گروگانها در این حوادث ازسوی مراجع رسمی تایید نشده است و پلیس فرانسه تعداد کشته ها را حداقل 40 نفر و زخمی ها را 60 نفر و بامداد شنبه تعداد کشته ها را 112 نفر و سپس 140 نفر اعلام کرد درحالی که برخی خبرگزاری ها تعداد کشته ها را بیش ازاین تعداد پیش بینی می کنند.

81837112-70299888

سایت روزنامه ال پاییس گزارش داد، یکی از این حملات در یک سالن جشن و موسیقی باتکلان اتفاق افتاد. شاهدان عینی که در نزدیکی های این سالن بودند، از به گروگان گرفته شدن چندین نفر در داخل این سالن خبر دادند. به گزارش خبرنگاران ایرنا، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز که در استادیوم ورزشی محل مسابقات فوتبال فرانسه و آلمان حضور داشت، بلافاصله پس از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی این ورزشگاه با یک بالگرد از این محل به وزارت کشور انتقال یافت تا یک شورای بحران تشکیل دهد.

گزارش داد اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که در پاریس حضور داشت پس ازاین حادثه پاریس را به مقصد وین ترک کرد. دومین حمله هنگامی رخ داد که یک فرد با یک سلاح کالیبر بزرگ به تیراندازی در یک رستوران در مرکز پاریس پرداخت . همزمان با این تیراندازی ها، برخی از رسانه ها اشاره کردند که صدای چندین انفجار در نزدیکی استادیوم ورزشی فوتبال که در آن زمان، تیم های ملی فرانسه و آلمان در حال بازی بودند، شنیده شد. شبکه فرانس 24 نیز در اولین ساعات تحولات مرتبط با حملات شامگاه جمعه در پاریس را به این شرح اعلام کرد:

-دستکم30 کشته در تیراندازی های پراکنده در پاریس که این تعداد به 60 نفر افزایش یافته است -انفجار شدید در نزدیک استادیوم بین المللی فرانسه واقع در شمال پاریس… در حین برگزاری مسابقه فرانسه و آلمان صدای شلیک گلوله و انفجار شنیده شد، به همین دلیل رییس جمهور فرانسه را از ورزشگاه خارج کردند.

-حصار امنیتی پلیس در اطراف محل وقع انفجارها و تیراندازی ها و عملیات مداوم امدادرسانی به آسیب دیدگان

-گروگان گیری بیش از 60 تن در سالن باتکلان پاریس که این تعداد به 100 نفر افزایش یافته است

-آغاز جلسه فوق العاده فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه و وزیر کشور در مقر این وزارتخانه برای پیگیری حوادث -کشته شدن دستکم دو نفر و زخمی شدن 7 تن دیگر در رستورانی در مرکز پاریس

-3 کشته در تیراندازی جداگانه ای در مرکز پاریس – فرانسوا اولاند پس از خروج از استادیوم ورزشی اعلام کرد ستاد بحران تشکیل می دهد – پلیس همچنان به دنبال تیراندازان است و معتقد است که به تیر اندازی های خود ادامه خواهند داد خبرنگار ایرنا از انگلیس گزارش داد، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اولین واکنش به این حادثه اظهار تعجب کرده و گفته است که از شنیدن این خبر یکه خورده ام!

تلویزیون آلمان و برخی شبکه های اروپایی همچنان از داخل استادیوم خبر و گزارش پخش می کنند. این درحالیست که گروه تروریستی داعش در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد ‘پاریس در آتش’ این جمله داعش حاکی از آن است که این گروه تروریستی اقدامات تروریستی در پاریس را برعهده گرفته است.

براساس این گزارش کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد به زودی اوباما رئیس جمهوری امریکا درباره این حادثه اظهار نظر خواهد کرد. همچنین اولاند قرار است تا دقایقی دیگر در تلویزیون درباره این حادثه توضیح دهد. خبرگزاری آلمان نیز لحظاتی پس از هجوم افراد به باتکلان در گزارشی تعداد کشته شدگان را 60 نفر اعلام کرد. گروه تروریستی داعش در یک پیام توییتری جداگانه با یاد کردن از این حملات به عنوان 11 سپتامبر فرانسه، مسوولیت این حملات را برعهده گرفت.