بندر ایلات رژیم صهیونیستی فلج شد

در ادامه مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در سرزمین‌های اشغالی به دلیل ادامه جنگ غزه، اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی اعلام کرد اداره بندر ایلات در نظر دارد به دلیل توقف حرکت کشتی‌های تجاری به این بندر در نتیجه حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، ۵۰ درصد از کارگران خود را اخراج کند.، بندر ایلات که […]

در ادامه مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در سرزمین‌های اشغالی به دلیل ادامه جنگ غزه، اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی اعلام کرد اداره بندر ایلات در نظر دارد به دلیل توقف حرکت کشتی‌های تجاری به این بندر در نتیجه حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، ۵۰ درصد از کارگران خود را اخراج کند.، بندر ایلات که در شمالی‌ترین نقطه در دریای سرخ قرار دارد، یکی از اولین بنادری بود که تحت تاثیر حملات یمنی‌ها به تلافی حملات ارتش صهیونیستی در غزه قرار گرفت، زیرا شرکت‌های کشتیرانی مسیر کشتی‌های خود به این بندر را تغییر می‌دهند تا از حملات انصارالله در امان باشند.

بندر ایلات به مدت ۴ ماه در نتیجه عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی که در جهت حمایت از غزه انجام می‌شود، به طور کامل بسته شده است.اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیمی از کارگران بندر ایلات پس از آسیب مالی شدید به این بندر دریایی به دلیل بحران در خطوط کشتیرانی دریای سرخ، در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند.بنابر اعلام اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی که صدها هزار نیرو در بخش دولتی را پوشش می‌دهد، مدیریت بندر ایلات قصد دارد نیمی از ۱۲۰ کارمند خود را اخراج کند. به همین دلیل، کارگران بارانداز روز چهارشنبه اعتراضی برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایلات که عمدتاً واردات خودرو و صادرات پتاس از بحر المیت را انجام می‌دهد، در مقایسه با بنادر مدیترانه‌ای در حیفا و اشدود که تقریباً تمام تجارت اسرائیل از آنها انجام می‌شود، از اهمیت کمتر برخوردار است. اما به دلیل مجاورت با مرز اردن به سرزمین‌های اشغالی دروازه‌ای به سمت شرق بدون نیاز به حرکت در کانال سوئز ارائه می‌دهد.

مدیر اجرایی بندر ایلات در ماه دسامبر به رویترز گفت که از زمانی که انصارالله یمن حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کردند، شاهد کاهش ۸۵ درصدی فعالیت‌ها در این بندر بوده‌اند. او در آن زمان گفت که در صورت ادامه بحران ممکن است مجبور شوند کارگران را به مرخصی بفرستند.مقامات صهیونیستی می‌گویند که برای جایگزینی این مسیر در دریای سرخ، باید حمل و نقل را در نوک جنوبی آفریقا انجام دهند که سفرهای دریایی به مدیترانه را بین دو تا سه هفته افزایش می‌دهد و در نتیجه هزینه‌های اضافی را در این خط ایجاد می‌کند.