شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۹۲۳ تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از ارتکاب ۱۰ کشتار و جنایت دیگر علیه ساکنان این باریکه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. نظامیان صهیونیست در جنایتی جدید ۹۰ شهروند فلسطینی را در مجتمع بیمارستانی الشفاء و حومه آن در غزه اعدام و ۳۰۰ تن را زخمی کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از آغاز دور […]

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از ارتکاب ۱۰ کشتار و جنایت دیگر علیه ساکنان این باریکه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. نظامیان صهیونیست در جنایتی جدید ۹۰ شهروند فلسطینی را در مجتمع بیمارستانی الشفاء و حومه آن در غزه اعدام و ۳۰۰ تن را زخمی کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از آغاز دور جدید حملات به بیمارستان شفا در غزه ۳۵۰ فلسطینی را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار داده است.

سازمان جهانی بهداشت بیش از ۴۰۰ حمله به مراکز درمانی در غزه را از ۷ اکتبر ثبت کرده است.سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ۷ اکتبر، ۴۱۰ حمله به بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه را مستند کرده است. این حملات منجر به شهادت ۶۸۵ نفر، مجروح شدن ۹۰۲ نفر، آسیب به ۹۹ تاسیسات و آسیب رساندن به ۱۰۴ آمبولانس شده است. دو پنجم (۳۸%) حملات در شهر غزه، یک چهارم (۲۳%) در شمال غزه و بیش از یک چهارم (۲۸%) در خان یونس بوده است. این سازمان خواستار احترام به قوانین بین المللی و حمایت فعال از غیرنظامیان و مراقبت‌های بهداشتی شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه در حق فلسطینیان مرتکب شده است.براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در این حملات ۱۰۴ فلسطینی شهید و ۱۶۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۱ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است.تاکنون ۷۴۰۹۶ نفر هم در این جنگ زخمی شدند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

نزدیک به ۸ هزار نفر هم همچنان مفقود و زیر آوار هستند.از سوی دیگر، باشگاه اسیران فلسطین نیز اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی در حملات ۲۴ ساعت گذشته به کرانه باختری دست‌کم ۳۰ فلسطینی دیگر را بازداشت کردند که از میان آنها یک زن، یک کودک و شماری آزاده فلسطینی وجود دارد.باشگاه اسیران فلسطین همچنین اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون نزدیک به ۷۷۰۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط اشغالگران صهیونیست بازداشت شده‌اند.