تشدید تنش میان نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی جزئیات جدیدی از اختلافات، تنش‌ها و عدم هماهنگی بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم فاش کردند. روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه تنها نوک کوه یخ تنش میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.نتانیاهو دفاتری را در وزارت امنیت […]

رسانه‌های صهیونیستی جزئیات جدیدی از اختلافات، تنش‌ها و عدم هماهنگی بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم فاش کردند. روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه تنها نوک کوه یخ تنش میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.نتانیاهو دفاتری را در وزارت امنیت به گالانت داده اما آنها را بسته است و در نتیجه او در جستجوی اتاقی برای برگزاری دیداری با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکاست. این روزنامه نوشت، شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی با دور دیگری از تنش میان دو شخصیت برجسته سیاسی که از ۷ اکتبر جنگ علیه «حماس» را آغاز کرده‌اند و کسانی که عموماً مسئول امنیت این رژیم هستند، یعنی نتانیاهو و گالانت روبرو هستند.

«یسرائیل هیوم» نوشت، علی‌رغم این واقعیت که از زمانی که نتانیاهو دستور برکناری گالانت را در مارس صادر کرد، هیچ کس در مورد رابطه بین این دو ابهامی نداشت، اما آن دو از زمان آغاز جنگ مشتاق بودند نشان دهند که در یک جبهه متحد هستند.این رابطه زمانی بدتر شد که نتانیاهو در میان خبرنگاران گفت، از گالانت خواسته نشست خبری مشترک داشته باشند اما او نپذیرفت و این موضوع را رد هم نکرد و پشت پرده نشان داد که روابط آن دو بسیار شکر آب است.

این روزنامه برای اولین بار جزئیات جدیدی از تنش بین دو دفتر نتانیاهو و گالانت از جمله تاخیر مورد نظر در رایزنی‌ها در زمان جنگ، بستن اتاق‌های وزارت جنگ توسط نتانیاهو با هدف برگزاری جلسات منظم آن هم بر خلاف میل گالانت فاش کرد، – وزارتخانه‌ای که رسما تحت ریاست او قرار دارد – و اینکه چگونه نزدیک بود از سفر نتانیاهو به غزه در هفته آتش‌بس جلوگیری شود. این روزنامه صهیونیستی نوشت، این تنش همراه با این واقعیت است که از زمان شروع جنگ، نتانیاهو روزهای زیادی را در وزارت جنگ، مقر گالانت در زمان‌های عادی سپری کرده است.

این روزنامه نوشت، مقر نتانیاهو اتاق‌های متنوعی برای برگزاری جلسات مختلف دارد اما گالانت در لحظه آخر باید دنبال اتاق‌هایی برای برگزاری دیدار جهت جلسات باشد. «یسرائیل هیوم» نوشت، گالانت تصمیم گرفته روی جنگ متمرکز شود و در هیچ یک از جلسات کابینه و حزب لیکود شرکت نکند و وقتی در جلسه اخیر این حزب شرکت نکرد نارضایتی همکارانش را برانگیخت.

این روزنامه نوشت، اطراف گالانت کسانی بودند که از بروز تنش میان او و نتانیاهو می‌ترسیدند چرا که پیام چنین وضعیتی این است که با ازسرگیری حملات در غزه، رهبران جنگ رژیم صهیونیستی قادر به حضور در یک اتاق واحد و صحبت با مردم نیستند.روزنامه مذکور نوشت، دفتر گالانت روز شنبه از روزنامه‌نگاران خواست در جلسه‌ای با محوریت وضعیت نظامی و امنیتی جنگ حضور داشته باشند و آخرین کسی که به این نشست آمد نتانیاهو بود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از گالانت برای یک نشست خبری مشترک دعوت کرد اما او نپذیرفت. پیش از این هم رسانه‌های صهیونیستی از تنش شدید میان این دو مسئول رژیم صهیونیستی صحبت کرده بودند.