تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر نفر خبر داد.دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم […]

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر نفر خبر داد.دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.در این بیانیه آمده است: ۵ هزار و ۸۴۰ نفر از شهدا کودک و ۳ هزار و ۹۲۰ نفر هم زن هستند که ۶۹ درصد از مجموع شهدا را تشکیل می‌دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار و ۳۵۴ جنایت و کشتار فجیع را در حق فلسطینیان مرتکب شده است. بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مفقود هستند یا زیر آوار ماندند که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها زن یا کودک هستند.دفتر شمار شهدای غزه به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیداطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اضافه کرد: تاکنون ۲۰۵ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۲۲ نفر از نیروهای امداد و نجات و ۶۲ خبرنگار در حملات به غزه به شهادت رسیده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است: شمار مجروحان هم از ۳۳ هزار نفر فراتر رفته که بیش از ۷۵ درصد آن‌ها زن و کودک هستند. ۱۰۰ ساختمان دولتی و ۲۶۶ مدرسه بمباران شده که ۶۶ مدرسه به کلی تخریب و از خدمت خارج شده است.دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین ادامه داد: صهیونیست‌ها ۸۳ مسجد را به کلی تخریب کردند و به ۱۷۰ مسجد دیگر خسارت وارد کردند و ۳ کلیسا هم بمباران شده است.

در این بیانیه همچنین آمده که در مجموع ۴۴ هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و ۲۳۰ هزار واحد دیگر خسارت دیده است و این یعنی اینکه بیش از ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه در جنگ آسیب کلی یا جزئی دیده است.دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین اعلام کرد، تاکنون ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی و درمانی به طور کامل از خدمت خارج شده و ۵۵ دستگاه آمبولانس هدف قرار گرفته و از کار افتاده‌اند.