حماس: مصر نباید مثل یک تماشاگر رفتار کند

جنبش حماس از مصر خواست درباره انتقال کمک‌ها به غزه موضع قاطعی اتخاذ کند. در میان انتقادات از روند ورود کمک‌های حیاتی به نوار غزه، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش از مصر خواست برای تسریع در انتقال این کمک‌ها موضعی قاطع داشته باشد.وی افزود، جایز نیست که مصر مثل یک تماشاگر باقی بماند […]

جنبش حماس از مصر خواست درباره انتقال کمک‌ها به غزه موضع قاطعی اتخاذ کند. در میان انتقادات از روند ورود کمک‌های حیاتی به نوار غزه، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش از مصر خواست برای تسریع در انتقال این کمک‌ها موضعی قاطع داشته باشد.وی افزود، جایز نیست که مصر مثل یک تماشاگر باقی بماند بلکه باید برای انتقال هر چه سریعتر کمک‌ها به غزه موضع قاطعی داشته باشد.

ابومرزوق همچنین از موضع شرم‌آور تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله ابراز تعجب کرد و گفت، برخی موضع‌گیری‌ها میان مسؤولان تشکیلات مثبت است، اما اکثرا مدعی هستند.وی تصریح کرد، بسیاری از خارجی‌ها به او اطلاع داده‌اند که برخی از اعضای تشکیلات خودگردان و برخی از کشورهای عربی به صورت محرمانه از غرب می‌خواهند حماس را نابود کند.عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه افزود: انتظار بیشتری از حزب‌الله و گروه‌های مقاومت در کرانه باختری داریم.