«طوفان الاقصی»، نیروهای مقاومت فلسطین را به سطح خوبی از بازدارندگی رساند

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی را به مرتبه‌ای از قدرت و بازدارندگی رساند که ما پیش از این آن را در حزب‌الله لبنان مشاهده کرده بودیم.رضا میرابیان در بیان اهداف عملیات طوفان الاقصی که از روز گذشته از سوی جریان مقاومت در اراضی اشغالی علیه […]

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی را به مرتبه‌ای از قدرت و بازدارندگی رساند که ما پیش از این آن را در حزب‌الله لبنان مشاهده کرده بودیم.رضا میرابیان در بیان اهداف عملیات طوفان الاقصی که از روز گذشته از سوی جریان مقاومت در اراضی اشغالی علیه اشغالگران آغاز شده است، گفت: از جمله اهداف این عملیات رفع اشغالگری از سرزمین‌های اشغالی، حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و جلوگیری از استمرار تجاوز صهیونیست‌ها به حریم مسجد الاقصی و حقوق مردم فلسطین و جلوگیری از روند عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه تاکنون این عملیات آثار لازم خود را به همراه داشته است به گونه‌ای که کلیه برنامه‌های دفاعی و عملیاتی رژیم صهیونیستی به هم ریخته و در واقع محاسبات و برنامه‌ریزی‌های آنها دچار مشکل شده چرا که آنها در این ارتباط دچار غافلگیری شده‌اند، اظهار کرد: اگر به اظهارات مقامات فعلی و پیشین رژیم صهیونیستی و مطبوعات آنها طی دیروز و امروز نگاه کنیم متوجه وضعیت آشفته‌شان می‌شویم.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی درست ۵۰ سال بعد از جنگ اعراب و اسرائیل در اکتبر ۱۹۷۳ انجام شده است، گفت: این عملیات از جنگ مورد اشاره عمیق‌تر و گسترده‌تر بوده و نکته مهم آن این است که این عملیات در داخل اراضی اشغالی صورت گرفته است. در حالی که جنگ اعراب و اسرائیل در بیرون از سرزمین‌های اشغالی بود.

میرابیان با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی در بیخ گوش اشغالگران صورت گرفت و آنها برای مقابله با چنین عملیاتی از آمادگی برخوردار نبودند، گفت: این عملیات معادلات در منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از جمله مسائل مهم آن این است که این عملیات نیروهای مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی را به مرتبه خوبی از قدرت و بازدارندگی رساند. آن چیزی که طی سال‌های گذشته در جریان حزب‌الله لبنان مشاهده کرده‌ایم.