السودانی: دیگر وجود ائتلاف آمریکایی ضرورت ندارد

نخست وزیر عراق تأکید کرد که داعش امروز دیگر تهدیدی برای کشورش نیست و وجود ائتلاف بین‌المللی ضد داعش دیگر ضرورتی ندارد.محمدشیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه نشنال گفت: داعش امروز تهدیدی برای عراق نیست. دیگر وجود ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ضرورت ندارد. طی ماه میلادی جاری کمیته مشترک عراق و آمریکا […]

نخست وزیر عراق تأکید کرد که داعش امروز دیگر تهدیدی برای کشورش نیست و وجود ائتلاف بین‌المللی ضد داعش دیگر ضرورتی ندارد.محمدشیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه نشنال گفت: داعش امروز تهدیدی برای عراق نیست. دیگر وجود ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ضرورت ندارد. طی ماه میلادی جاری کمیته مشترک عراق و آمریکا نشستی را برگزار و درباره روابط دوجانبه با آمریکا در زمینه امنیتی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

وی گفت: وجود سوریه با نظام سیاسی و ملت آن بهتر از جایگزین نامشخصی است که احتمالا منطقه را وارد جنگ دوم با داعش کند. هرگونه تنش امنیتی در سوریه تروریست‌های وحشی را آزاد خواهد کرد و تهدیدی علیه امنیت عراق و منطقه است.السودانی اخیرا اعلام کرد که طی روزهای آتی ساختار روابط با ائتلاف بین‌المللی مشخص خواهد شد.وی در دیدار اخیر خود با اصحاب رسانه گفت: تحرکات اخیر آمریکا عملیاتی برای جابجا کردن نیروهای موجود در سوریه بوده و نیروهای آمریکایی موجود در عراق بدون اطلاع دولت کاری نمی‌کنند. عراق به نیروی جنگی نیاز ندارد. کمیته مشترک عراق و آمریکا اواسط سپتامبر برای مشخص کردن ساختار روابط با ائتلاف بین‌المللی نشستی را برگزار خواهد کرد.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق اواخر ۲۰۲۱ توافقی را برای پایان مأموریت‌های جنگی نیروهای آمریکایی در عراق بعد از ۱۸ سال حضور این نیروها در این کشور امضا کردند.