جهش تولید ، الزامات و ضرورت ها

منصور فاضلی :باز هم سالی نو و شعاری جدید در خصوص تولید این چندمین سال است که شعار‌ سال حول و محور تولید ایراد گردیده و هر ساله وضع اسف بار تر از سال قبل میگردد چون شعاری ارائه میشود بدون پیگیری نباید انتظار ی بیش از این از وضع موجود داشت . شاید برای […]

منصور فاضلی :باز هم سالی نو و شعاری جدید در خصوص تولید این چندمین سال است که شعار‌ سال حول و محور تولید ایراد گردیده و هر ساله وضع اسف بار تر از سال قبل میگردد چون شعاری ارائه میشود بدون پیگیری نباید انتظار ی بیش از این از وضع موجود داشت . شاید برای جامعه ای که از تولید فقط نام ان‌ را می شنوند زیاد اهمیتی نداشته باشد ، اما برای صاحبان صنایع و صنایع کوچک بسیار‌حائز اهمیت است که در خصوص تولید چه تدابیری اندیشیده میشود ، صاحبان صنایع تمام هستی خویش را در تولید سرمایه گذاری نموده اند که هم اشتغال را پایدار نمایند و هم کشور را به لحاظ تولید به خود کفایی برسانند . اما هیچگاه این مهم محقق نگردیده و بعضا صاحبان صنایع یا ورشکست گشته اند و یا سرمایه خویش را بر باد رفته دیده اند .

تولید در کشور ما اساسا هیچگاه رشد نخواهد کرد و باید خدا را شاکر بود که کالبد رو به احتضار آن از این بدتر نگردد . تولید اصولا بر پایه چند فکت و واقعیت روشن نهادینه گشته که اصلی ترین آن امنیت سرمایه گذاری و امنیت منطقه ای است . “وقتی ما بصورت مداوم از دشمن نام میبریم و کشور را در معرض دشمنی و تهاجم و توطئه ” علنا برای سرمایه گذار ها خارجی این پالس را ارسال می نمایم که سرمایه گذاری در اینجا با ریسک پر خطر همراه است و زمانی که “امنیت اقتصادی درونی” وجود نداشته باشد و هر روز با یک بحران‌ ارزی روبرو میشویم‌ این یعنی سرمایه گذاران داخلی هم به لحاظ سرمایه گذاری امنیت اقتصادی و حفظ سرمایه خویش را در خطر خواهند دید .این موضوع اولین چالش پیش روی اقتصاد و تولید است که فی الواقع اولین مانع جدی پیش روی تولید است حال با سیاست های کلان ما چگونه ممکن است شعار سال محقق گردد ؟؟

” تغیر مدیران سرمایه گذاری”

اما در بند دوم حضور مجدد همان مدیران سال پیش است که با وجود آنان اگر‌ قرار بر تغییر می بود که همان سال پیش سرمایه گذاری ها به شکوفایی می‌رسید لذا تا مدیران سرمایه گذاری ادارات و سازمان ها تغییر پیدا نکنند و تفکر ناب و نو اندیش جایگزین نگردد و پروتکل های حمایتی و چتر صیانتی همه نهاد ها ارگان ها سازمان‌ها و ادارات و بانک ها بر سر تولید گسترانیده نگردد و در پی‌ ان‌ پیگیری های بازرسی بیت رهبری در خصوص کم کاری ها اعمال نگردد، شعار سال محقق نخواهد گشت .”تولید مانند فرد گر (کچل) است که نام با مسمایی چون زلفعلی دارد که با صدا کردن مکرر نام او رویشی در موهایش احساس نمی شود”

**عضو شورای مرکزی مجمع متخصصین استان خوزستان