نظریه پردازی میلی در حوزه تعلیم و تربیت!!

مدیر آموزش وپرورش استثنایی خوزستان در اظهاراتی عجیب و فاقد مبنای علمی و داده های آماری که در روزنامه نسیم خوزستان منتشر شده ، اعلام کرده است : دو زبانه بودن دانش آموزان کارون مشکل ساز شده است!.جالب است بدانیم پدیده دو زبانه بودن یک امر طبیعی است و در نقاط مختلف جهان و ایران […]

مدیر آموزش وپرورش استثنایی خوزستان در اظهاراتی عجیب و فاقد مبنای علمی و داده های آماری که در روزنامه نسیم خوزستان منتشر شده ، اعلام کرده است : دو زبانه بودن دانش آموزان کارون مشکل ساز شده است!.جالب است بدانیم پدیده دو زبانه بودن یک امر طبیعی است و در نقاط مختلف جهان و ایران وجود دارد و هیچ گاه در حوزه آموزش و یادگیری بعنوان مانع یا عامل عقب ماندگی تلقی نشده است . برخلاف این اظهارات آمار موجود نشان می دهد که استان های دو زبانه همچون اردبیل ، زنجان و ایلام در نتایج تحصیلی دوره دبستان همواره در جایگاه اول تا سوم بوده و هستند.

بنظر می رسد مدیریت تعلیم و تربیت در خوزستان برای سرپوش نهادن بر ضعف ها و ناکارآمدی ها و همچنین به حاشیه راندن افکار عمومی از وجود ۱۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل و سایر چالش ها با بهانه قرار دادن زبان یک قومیت می خواهد تمامی نتایج غیرقابل دفاع خود را به مساله دو زبانه بودن مناطق عربی خوزستان گره بزند.این در حالی است که خوزستان با همین ترکیب قومیتی و دو زبانه بودن طی سال های ۷۷ تا ۸۲ در جایگاه ۱۵ کشوری بود اما طی ۶ سال اخیر از سال ۹۲ تا ۹۷ در مرتبه ۳۱ کشوری قرار گرفته که مهمترین عامل را باید در سوء مدیریت جستجو کرد

متاسفانه نمایندگان مجلس بجای توجه به شاخص ها و خروجی ها بدنبال استخدام اعضای خانواده و گرفتن سهم معاونت اداره فلان ده کوره بوده و برخلاف مطالبه افکار عمومی به شرایط رضایت داده اند و تاکنون سئوال ها و تذکرات آنان برای سهم خواهی بوده است.انتظار می رود معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بجای امور حاشیه ای برای اثبات یا رد ادعای این مدیر ارشد آموزش و پرورش گزارشی علمی و مستند به آمار رسمی تدوین منتشر نماید