حدود 19 هزار دانش آموز خوزستانی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش خوزستان از تحت پوشش قرار دادن 19149 دانش آموز خوزستانی در طرح شهاب خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان جمال حیدری در نشست ستاد اجرایی طرح شهاب آموزش وپرورش استان ، با بیان این که « شناسایی ، جذب و حمایت از […]

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش خوزستان از تحت پوشش قرار دادن 19149 دانش آموز خوزستانی در طرح شهاب خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان جمال حیدری در نشست ستاد اجرایی طرح شهاب آموزش وپرورش استان ، با بیان این که « شناسایی ، جذب و حمایت از نخبگان » مورد تأکید مقام معظّم رهبری ، اندیشمندان و صاحب نظران کشور است به بیان گزارش اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در استان خوزستان پرداخت و افزود: این طرح برای دومین سال در ناحیه دو اهواز اجرا شد و 13665 دانش آموز چهارم و پنجم ابتدایی را تحت پوشش قرار داد و امسال هم برای اولین بار در ناحیه چهار اهواز اجرا شد و 5484 دانش آموز چهارم ابتدایی تحت پوشش بودند و در مجموع 19149 دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

9999999999999999999999999999999

دبیر ستاد استانی طرح شهاب ، هدف از طرح را شناسایی استعدادهای هشت گانه کلامی ، ریاضی ، هنری ، فضایی ، فرهنگی و دینی ، علوم ، حرکتی – ورزشی و اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و از آموزش دانشجو معلمان در شهرهای اهواز ، دزفول و بهبهان جهت اجرای طرح در مدارس، خبر داد. در ادامه، علیرضا زراسوندی رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان ضمن تشکر از همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: طرح شهاب زیر نظر بنیاد ملی نخبگان کشور است و با هدف شناسایی ، هدایت ، حمایت آموزشی ، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره ی آموزش متوسطه است . همچنین این طرح ، زمینه ساز استمرار حمایت ها در مراحل مختلف آموزش عالی و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه ملی است. شایان ذکر است : تشکیل تیم نظارتی جهت ارزیابی اجرای با کیفیت طرح در سال تحصیلی جدید وتحت پوشش قرار گرفتن نواحی یک و سه اهواز و شهرستان های آبادان و مسجدسلیمان طرح شهاب برای سال تحصیلی جدید از مصوبات این جلسه بود.