اهوازی ها ، آماده برگزاری “گرگیعان” در سالروز ولادت امام مجتبی (ع) می شوند

جشن گرگیعان امسال با هدف معرفی هر چه بیشتر مناسک و آئیین های محلی باشکوه تر در اهواز و بیش از 10 شهر دیگر برگزار می شود. امسال بر خلاف سال های پیش در نظر داریم تا جشن گرگیعان را در فضای آزاد و در منطقه سید خلف برگزار کنیم. کودکان ابتدا از منطقه سید […]

جشن گرگیعان امسال با هدف معرفی هر چه بیشتر مناسک و آئیین های محلی باشکوه تر در اهواز و بیش از 10 شهر دیگر برگزار می شود. امسال بر خلاف سال های پیش در نظر داریم تا جشن گرگیعان را در فضای آزاد و در منطقه سید خلف برگزار کنیم. کودکان ابتدا از منطقه سید خلف جشن را شروع می کنند و پس از گذشتن از بیت آیت الله سید خضر موسوی به سمت محوطه نمایشگاه بین المللی می روند.

Untitled-111

با خانه ها و مساجدی که در طی مسیر کودکان هستند نیز هماهنگی می شود برای پذیرایی از کودکان. استقبال سال های گذشته باعث شد که شرکت کنندگان در جشن به قدری باشند که موزه هنرهای معاصر اهواز گنجایش این تعداد را ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال پس از چهار سال در فضایی آزاد مراسم گرگیعان را برپا کنیم. جشن گرگیعان همه ساله به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت برگزار می شد که پس از سال ها به دلایل مختلفی که قابل بررسی هستند کمرنگ شد و ما طی چهار سال اخیر سعی کردیم این آییئن را به بهترین شکل احیا کنیم. هر سال برای سال ها جدید برنامه های جدیدتر و متونوعی برگزار کنیم.