تحولی دیگر در حوزه علمی استان ؛ پژوهش سرای آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز افتتاح شد + تصاویر

در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان ،حمایت از استعدادهای برتر و هدایت آنها و همچنین تعمیق فرهنگ پژوهش و تتبع علمی در میان نخبگان دانش آموزی ،پژوهش سرای امام صادق (ع) وابسته به اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز افتتاح و […]

در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان ،حمایت از استعدادهای برتر و هدایت آنها و همچنین تعمیق فرهنگ پژوهش و تتبع علمی در میان نخبگان دانش آموزی ،پژوهش سرای امام صادق (ع) وابسته به اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

05

در حاشیه مراسم گشایش این مرکز پژوهشی ، دکتر خمیسی در گفتگوی کوتاهی با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش بویژه برای دانش آموزان گفت : مفهوم یادگیری از سال 2000 به بعد تحقیق و توسعه معنا شده است، با بررسی روند تحول کتاب های درسی می توان جایگاه تحقیق و ساز و کارهای ایجاد شده برای ورود هر چه بیشتر این رویکرد را مشاهده کرد و چه بسا در این امر نقش پدر و مادر بسیار اهمیت دارد و با همفکری والدین، راهکار جدیدی به دانش آموز ارائه می شود و دانش آموز نیز می توانند با قدرت هر چه بیشتر و بهتر کار خود را انجام دهد.

دکتر خمیسی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در نظام آموزش امر پژوهش است، افزود: در پژوهش حتماً باید از روش حل مساله استفاده کنیم و باید نگاه ما به دانش آموزان امروز ما به عنوان اندیشمندان کوچکی باشد که آینده ایی را برای کشورمان رقم می زنند. اگر رویکرد ما رویکردی آینده پژوهی باشد به تبع این تغییر و تحول در نظام آموزش عالی می تواند راهکارهای مناسبی را ارائه دهد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز درباره فعالیت های این پژوهش سرا گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی مراکز مکمل آموزشی هستند که در کنار فعالیت های آموزشی آموزش و پرورش فعال شده اند و خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی را در این امر کسب کرده است، در این پژوهش سرا دانش آموزان علاقه مند می توانند ثبت اختراع، تولید مقاله و کنفرانس های علمی داشته باشند. دکتر خمیسی در ادامه گفت: در هزاره سوم شناخت به فراشناخت تبدیل شده است و با توجه به سرعت تولید علم که هر 33 روز یکبار انسانها بی سواد و نیمه بیسواد و هر 66 روز یکبار کاملاً بی سواد می شوند باید این تغییر را در فراشناخت خود ایجاد کنیم و خود را با تغییر و تحولات جامعه امروز همسو کنیم.

وی درباره حد و حدود همکاری والدین در زمینه پژوهش فرزندان خود توضیح داد: در بحث مشارکت والدین در امر پژوهش فرزندان، نمی توان حدوحدودی قائل شد و میزان کمک پدر و مادر بستگی فراوانی به میزان توانایی فرزندان دارد. بنابراین؛ والدین باید تا جایی به فرزند خود کمک کنند که در مسیر اصلی و درست قرار بگیرند و اگر در این راستا ما کمکی خواستند راهنمایی خود را از آنها دریغ نسازیم.آقای خمیسی در پایان از مشارکت و خدمات آقای فاطمی خیر مدرسه ساز و اهدا کننده ساختمان استقرار پژوهش سرا گفت : اقدام آقای فاطمی نماد صدقه جاریه است که هم در دنیا و هم آخرت مایه عزت این ایشان خواهد بود و الگوی مناسبی برای سایر شهروندان می باشد

همچنین در این آیین مهندس جمال بیت سیاح معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز گزارشی از روند تاسیس ، تجهیز و راه اندازی پژوهش سرا به شرکت کنندگان ارائه نمود.

لازم به یادآوری است ساختمان سه طبقه پژوهش سرای امام صادق (ع) توسط آقای فاطمی خیر مدرسه ساز به آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز اهدا و در همین راستا مدیریت آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان اقدام به تجهیز آن نموده است .در آیین گشایش پژوهش سرا آقایان دکتر خمیسی رییس ناحیه 4 اهواز ، حاج آقای فاطمی خیر مدرسه ساز ،فرهادی دادستان انقلاب اسلامی اهواز ،دکتر چلداوی معاون پژوهشی و کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل ،غلامحسین الهایی معاون پشتیبانی و مهندس بیت سیاح معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز حضور داشته اند.

0 1 2 4 05 5 8 9 11 12