آیت الله حیدری : قاریان ایرانی باید نماد مخصوص به خود را داشته باشند

قاریان ایرانی باید نماد مخصوص به خود را داشته باشند. افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآنی سازمان تامین اجتماعی با حضور و سخنرانی آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ در سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد. آیت‌الله حیدری با اشاره به […]

قاریان ایرانی باید نماد مخصوص به خود را داشته باشند. افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآنی سازمان تامین اجتماعی با حضور و سخنرانی آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ در سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در رابطه با اهمیت انس گیری با قرآن بیان داشت: تلاوت قرآن و فهم آن مقدمه ای است برای عمل به آن. درجات بهشت برای مومنان، رابطه مستقیم با انس، فهم و عمل با قرآن دارد و هر کس بیشتر در خدمت قرآن باشد و به آن عمل کند، به درجات بالاتری از بهشت میرسد.

وی در ادامه افزود: هر کسی سبک زندگی قرآنی داشته باشد، به قرآن عمل کرده است و در دنیا و آخرت در معیت اولیای الهی قرار میگیرد. در معیت اولیای الهی در آخرت که به معنای محشور بودن با پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در بهشت است اما معیت اولیای الهی در این دنیا به چه معنا است؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد و گفت: معیت اخروی حاصل نمیشود مگر آنکه معیت دنیوی حاصل شود و این به آن معنا است که سبک زندگی، باید مانند سبک زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد.برای نمونه رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس، به سبک قرآنی زندگی کردند ، شهید شدند و به نمادی برای مقاومت برای تمام ملت‌ها تبدیل شدند.

وی در ادامه افزود: این بیداری اسلامی و محور مقاومتی که در عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و دیگر کشورها، تشکیل شده اند، همه در نتیجه الگو برداری از حیات طیبه شهدای ما است و شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد و صادر کننده این مکتب و زندگی قرآنی در دیگر ملتها است.

آیت‌الله حیدری در پایان به موضوع نماد قاریان قرآن ایرانی اشاره کرد و گفت: قاریان کشورمان باید دارای نماد مستقل خود باشند و از سازمان اوقاف میخواهیم که هرچه زودتر این نماد برای قاریان ایرانی طراحی شود تا با گذاشتن نماد مخصوص به خود، خود را از قاریان دیگر کشورها متمایز کنند.