لزوم ادامه روش کلاسیک درس خواندن برای نودانشجویان علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بسیاری از پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و کارشناسان این دانشگاه توانمند هستند زیرا فیلد بالینی قوی است و فارغ‌التحصیلان کارشناسی و رشته‌های پزشکی هرکجا که هستند، سرآمد هستند.دکتر محمدحسین سرمست در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۸ آبان‌ماه) برگزار شد، با […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بسیاری از پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و کارشناسان این دانشگاه توانمند هستند زیرا فیلد بالینی قوی است و فارغ‌التحصیلان کارشناسی و رشته‌های پزشکی هرکجا که هستند، سرآمد هستند.دکتر محمدحسین سرمست در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۸ آبان‌ماه) برگزار شد، با خوش‌آمدگویی به دانشجویان نوورود، خطاب به دانشجویان، اظهار کرد: این صندلی را با تلاش و کوشش در اختیار گرفته‌اید اما آنچه آینده را رقم می‌زند، ادامه همان تلاش‌ است.

وی با اشاره به وضعیت آموزشی دانشگاه، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز دارای هفت دانشکده، ۸۲ گروه آموزشی و حدود ۷۰ رشته تحصیلی است و همه این رشته‌ها برای خدمت به مردم و کشور هستند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: دانشگاه جندی شاپور تنها مکانی برای تحصیل علم و دانش نیست بلکه مکانی آبرومند و محلی برای مزار شهدای گمنام است. شهدا، در هشت سال دفاع مقدس با خون خود این مکان و استان خوزستان را نگه داشتند تا یک وجب از خاک ایران جدا نشود.

وی خطاب به نودانشجویان، گفت: خواهش دارم که همچنان تلاش کنید و روش درس خواندن کلاسیکی که تاکنون در پیش گرفته بودید را ادامه دهید. ارتباط با کتاب، درس و استاد در دوره کارشناسی و دکترای حرفه‌ای ۳۰ تا ۴۰ سال آینده را تضمین خواهد کرد و اگر ضعیف باشید در دوره کارورزی و حتی تخصص نیز ضعیف خواهید شد.سرمست با اشاره به امکانات دانشگاه، افزود: در فضای مجازی گم نشوید زیرا فضای مجازی دام است و صدمه می‌زند. کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف، امکانات ورزشی، فرهنگی و علمی، همه می‌توانند اوقات فراغت مناسبی را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم حفظ ارتباط دانشجویان با اساتید، بیان کرد: ارتباط با اساتید سرمایه آینده است؛ بسیاری از پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و کارشناسان این دانشگاه توانمند هستند زیرا فیلد بالینی قوی است و فارغ‌التحصیلان کارشناسی و رشته‌های پزشکی هر کجا که هستند سرآمد هستند.

وی افزود: در کار فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی استان خوزستان عارضه، خطا و مرگ و کمتر پیش می‌آید؛ به عنوان مثال در رشته زنان، کمتر پیش می‌آید که مادر بارداری فوت کند زیرا با تسلط کامل، بر مشکلات فائق می‌آیند. امکانات اینجا در حد ۵۰ درصد ظرفیت فعلی است اما کار انجام می‌شود. به تدریج نیز فضا و امکانات لازم را افزایش می‌دهیم.