استاندار خوزستان : مدارس استان باید از نظر علمی سرآمد باشند

مدارس استان باید از نظر علمی سرآمد باشند/تمام تلاشمان را برای پیگیری امور معلمان به کار خواهیم بست. آیین نواخته شدن زنگ آغازین مهر و بازگشایی مدارس خوزستان امروز شنبه ١ مهرماه با حضور علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در دبیرستان راضیه کوی مجاهد اهواز برگزار شد. استاندار خوزستان در ابتدای این آیین اظهار […]

مدارس استان باید از نظر علمی سرآمد باشند/تمام تلاشمان را برای پیگیری امور معلمان به کار خواهیم بست. آیین نواخته شدن زنگ آغازین مهر و بازگشایی مدارس خوزستان امروز شنبه ١ مهرماه با حضور علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در دبیرستان راضیه کوی مجاهد اهواز برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این آیین اظهار داشت: در سال های گذشته دشمن خونخوار مدارس آبادان را بمباران کرد و تعدادی از معلمان و دانش آموزان ما را به شهادت رساندند؛ خداوند متعال را شاکریم که اکنون سال تحصیلی را با عزت و اقتدار آغاز می کنیم.

حسینی محراب عنوان داشت: درود می فرستیم بر تمام کسانی که پایه گذار امنیت، عزت و سعادت برای ما بودند.

وی افزود: هر شخص باید در زندگی الگویی داشته باشد و چه بهتر اینکه ما به سراغ انتخاب الگو برویم، مدرسه دارای سه رکن معلم، دانش آموز و اولیاست که پایه گذار اساسی علم آموزی، پیشرفت، سعادت و دانشمندشدن هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: شهید کاظمی که در رویان سرآمد روزگار شد و کشور را در بسیاری از مسائل پزشکی به عزت رساند و مشکلات بسیاری از خانواده ها برطرف کرد؛ دانش آموزی بود که هدف خوبی را برای ادامه مسیرش برگزید.

حسینی محراب، معلمان را بهترین الگو برای دانش آموزان دانست و گفت: همه شما باید اهداف خوبی برای خود داشته باشید؛ همه معلمان و والدین بهترین الگو برای دانش آموزان هستند از ظرفیت آن ها استفاده کنید و متقابلاً دانش آموزان با پشتکارشان بهترین الگو برای معلمان و والدین هستند.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای پیگیری امور معلمان به کار خواهیم بست؛ ابراز داشت: امیدواریم که رشد علمی دانش آموزان عزیز ما روز به روز بهتر شود و مدارس سرآمدی داشته باشیم؛ محیط رقابتی امتحانات و تحصیلی در استان به گونه ای باشد که خوزستان به هر آنچه که می خواهد برسد.

استاندار خوزستان در پایان اظهار داشت: معلمی سرآمد همه شغل ها است؛ تلاش می کنیم تا کاستی ها را جبران کنیم، امیدواریم که این چند رکن اساسی در کنار یکدیگر بتوانند آموزش و پرورشی که مدنظر مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) است و اسلام به ما توصیه کرده که با الگوهای متاثر از ائمه اطهار در شجره طیبه را تشکیل دهند.

گفتنی است امسال بیش از یک میلیون دانش آموز خوزستانی در سراسر استان به کلاس درس می روند.

مجموعه تعلیم و تربیت استان داری بالغ بر ۷۰ هزار معلم است که در بیش از ۸ هزار مدرسه در سراسر استان به دانش آموزان خدمات آموزشی تربیتی ارائه می دهند.