مادر سرلشکر شهید علی هاشمی درگذشت

همزمان با ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و   همچنین نواختن آهنگ الرحیل کاروان های پیاده روی زیارت اربعین به تاسی از قافله بنی هاشم به راهبری زینب کبری (س) ، حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» شامگاه جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ به علت بیماری […]

همزمان با ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و   همچنین نواختن آهنگ الرحیل کاروان های پیاده روی زیارت اربعین به تاسی از قافله بنی هاشم به راهبری زینب کبری (س) ، حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» شامگاه جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ به علت بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

خانه حاج خانم اهوازیان همواره نخستین منزلگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که بعد از ملاقات “مادر معنوی شهدا” در برنامه های رسمی و غیررسمی حضور می یافت

شهید سلیمانی در توصیف و تجلیل از مقام خانم اهوازیان بارها سخن گفت و نقش او را روحیه بخشیدن به فرماندهان و رزمندگان بسیار برجسته برشمرد.

لازم‌ به یادآوری است سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود. مقام معظم رهبری بارها به نقش آفرینی شهید هاشمی در جنگ اشاره و از وی بعنوان سردار جوان عرب یاد کرد.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.
پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.جزئیات مراسم تشییع و تدفین مادر شهید «علی هاشمی» متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.